• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77420
+
-

مهاجرت 26هزار نفر در 5سال

بیشترین مهاجران خارج‌شده از استان مربوط به استان‌های فارس، بوشهر، اصفهان و خوزستان بوده و بیشترین مهاجرپذیری استان نیز از همین استان‌هاست

در استان
مهاجرت 26هزار نفر در 5سال

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیدیت و برنامه‌‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهاجرت 26 هزار و 123 نفر طی 5 سال از این استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «علی پوزش » افزود: طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵، ۲۶ هزار و ۱۲۳ نفر از این استان مهاجرت کردند و ۱۴ هزار و ۲۴۴ نفر مهاجر در استان پذیرفته شدند.

وی اظهار کرد: خالص مهاجرت طی همین دوره منفی ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر است که نشان‌دهنده مهاجرفرست بودن استان است. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیدیت و برنامه‌‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهاجرفرست بودن استان دلایلی متعددی دارد، از جمله اشتغال، تحصیلات، پیشرفت خانواده و فرزند، زندگی بهتر، رفاه بیشتر و یا شهروند استان دیگری بودن. 

پوزش تصریح کرد: بعضی افراد با وجود این‌که شغل مناسبی دارند به خاطر پیشرفت خود و فرزندان ترجیح می‌دهند که به شهرهای بزرگ‌تری که امکانات بیشتری دارند مهاجرت کنند. وی ادامه داد: برای این‌که افراد از استان مهاجرت نکنند باید دنبال دلیل مهاجرت آنها باشیم.

برای مثال، اگر افراد به خاطر شغل از استان خارج می‌شوند باید این بستر را در استان فراهم کنیم تا بخش خصوصی فعال و شغل برای مردم ایجاد شود تا آنها امیدوار باشند که در استان کار برایشان فراهم است. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیشترین مهاجران خارج‌شده از استان به استان‌های فارس، بوشهر، اصفهان و خوزستان بوده و بیشترین مهاجرپذیری استان نیز از همین استان‌هاست.

 پوزش بیان کرد: طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵، ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر از شهرستان‌های استان مهاجرت کرده‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۳۲ نفر یعنی 8/60 درصد به بویراحمد و 3۴۸۸ نفر به گچساران آمده‌اند و بقیه در شهرستان‌های دیگر جابه‌جا شده‌اند.

وی تاکید کرد: 7۵۰۱ نفر از شهرستان کهگیلویه به سایر شهرستان‌ها مهاجرت کرده‌اند.

 تعداد مهاجرانی که طی سال‌های ۹۰ تا ۹۵ از شهرستان کهگیلویه به شهرستان بویراحمد مهاجرت کرده‌اند 6۱۲۵ نفر است. معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد مهاجرپذیرترین شهرستان و شهرستان کهگیلویه مهاجرفرست‌ترین شهرستان استان است. 

پوزش بیان کرد: اولین سرشماری در استان سال ۱۳۳۵ بود و تا سال ۱۳۸۵ هر ۱۰ سال یک بار صورت گرفت، اما از سال ۱۳۸۵ به بعد هر ۵ سال یک بار انجام شده است. احتمالا سرشماری بعدی برای این‌که اطلاعات سریع‌تر به دست برنامه‌ریزان برسد تا روند تغییرات جمعیت را بدانند سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید