• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77375
+
-

پهپادها هزار شغل در کردستان ایجاد می‌کنند

خبرخوان
پهپادها هزار شغل در کردستان ایجاد می‌کنند

رئیس سازمان نظان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با اشاره به فعالیت شرکت دانش‌بنیان در زمینه هوشمندسازی کشاورزی و استفاده از پهپادها، از ایجاد هزار شغل در این استان برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های کشاوزی و منابع طبیعی در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان کردستان در همایش ملی توسعه کشاورزی هوشمند و پهپادهای کشاورزی با اشاره به این‌که بیشتر زمین‌های زراعی استان دیم است، استفاده از پهپادها را به عنوان فناوری نوین در کار کشاورزی در صرفه‌جویی آب و سم موثر عنوان کرد. «حسین آقا عزیزی» با بیان این‌که اجرای عملیات سم‌پاسی پس از بارندگی با دستگاه‌های مرسوم چندین روز به تعویق می‌افتد، وجود پهپادها را برای سم‌پاشی فوری پس از بارندگی مفید دانست.
رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان کردستان به تخصیص تسهیلات ١۵ درصد و ۴ درصد برای کشاورزان در خصوص خرید این پهپادها خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نه‌چندان دور شاهد فعالیت این پهپادها در مزارع کردستان باشیم. 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان هم با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده و ارائه‌دهنده خدمات در زمینه کشاورزی هوشمند و پهپادها، هدف از برگزاری این همایش را افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی با استفاده از دانش نوین اعلام کرد.

«عابدین عطایی» استفاده از پهپادها را با توجه به دقت کار و صرفه‌جویی در مصرف آب و سم مفید عنوان کرد و از ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور و هزار شغل در استان کردستان با استفاده از هوشمندسازی کشاورزی خبر داد. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان با اشاره به پیگیری این سازمان در خصوص ترویج شیوه‌های نوین کشاورزی، از اجرای برنامه‌های دیگر در زمینه هوشمندسازی کشاورزی در آینده خبر داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید