• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77372
+
-

کرمانشاه صاحب بازارچه صنایع ‌دستی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی این بازارچه خبر داد


رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه از تلاش برای احداث بازارچه بزرگ صنایع ‌دستی در این شهرستان خبر داد. به گزارش ایسنا «فهیمه روشن» از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای احداث بازارچه بزرگ صنایع ‌دستی در کرمانشاه خبر داد و گفت: اعتبار ساخت بازارچه اختصاص یافته، اما شهرداری هنوز زمینی برای اجرای این پروژه به ما نداده است. 

وی افزود: در حال رایزنی با شهرداری هستیم تا زمین مناسبی را در بخش قابل دسترسی از شهر در اختیار ما قرار دهد و این پروژه را وارد مرحله اجرایی کنیم. رئیس اداره میراث فرهنگی کرمانشاه در مورد ضرورت‌ راه‌اندازی بازارچه جدید صنایع‌دستی در شهر کرمانشاه نیز گفت: با توجه به آمار بالای هنرمندان صنعتگر، نیاز بود که در کنار بازارچه‌های دبیراعظم و پارک شاهد، بازارچه دیگری را برای فروش محصولات آنها داشته باشیم.

وی صنایع‌دستی را یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: ارزآوری بالا، استفاده از مواد اولیه تولید داخل، اشتغال‌زایی مناسب و... باعث شده تا در سال‌های اخیر این هنرهای دست‌ساز بیش از پیش مورد توجه
قرار گیرند.روشن اضافه کرد: در سالی که «رونق تولید» نام گرفته، در تلاشیم زمینه گسترش فعالیت هنرمندان را با ایجاد فضاهایی برای فروش محصولات آنها فراهم کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید