• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77374
+
-

احتمال کشت مواد مخدر در زمین‌های اجاره‌ای

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سنندج به کشف 5 مزرعه کشت ماری‌جوآنا در منطقه عمومی کلاترزان در این شهرستان اشاره کرد و از مالکان زمین‌های کشاورزی خواست درمورد اجاره زمین خود به افراد دیگر حساسیت داشته باشند، چراکه ممکن است افرادی سودجو با قصد کاشت مواد مخدر زمین اجاره کنند.

 به گزارش ایرنا، سرهنگ «حسن عسگری» اظهار کرد: با توجه به این‌که کردستان در زمینه مواد مخدر در ردیف استان‌های پاک کشور قرار دارد، افرادی ممکن است از این فرصت سوءاستفاده کرده و با اجاره زمین‌های کشاورزی، اقدام به کشت مواد مخدر در آنها کنند.

وی اضافه کرد: مالکان زمین‌های کشاورزی در صورت اجاره زمین به افراد غریبه مراقبت و حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا امکان سوءاستفاده و کشت مواد مخدر وجود دارد. البته سپاه با افرادی که قصد آسیب رساندن به مردم به‌ویژه جوانان را دارند، هوشیار است و با متخلفان به‌شدت برخورد می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سنندج یادآور شد: ۱۰ روز پیش گزارشی مردمی مبنی بر کشت ماده مخدر ماری‌جوآنا در مزرعه‌ای کوچک در منطقه عمومی کلاترزان دریافت شد که پس از کار اطلاعاتی و پیگیری‌های بیشتر، در همان منطقه 5 مزرعه کشت ماری‌جوآنا کشف شد.

سرهنگ عسگری با بیان این‌که در این مزارع پنج هزار بوته ماری جوانا (حدود یک هکتار) کشت شده بود، افزود: در صورت برداشت (۲ هفته دیگر) ارزش هر کدام از بوته‌ها ۱۰ میلیون ریال برآورد شده بود. وی از دستگیری 3 نفر در این رابطه و تحویل آنان به مراجع قضایی خبر داد و گفت: این افراد زمین‌ها را به بهانه کشت داروهای گیاهی اجاره و از ناآگاهی مردم سوءاستفاده و اقدام به کشت ماری‌جوآنا به جای داروی گیاهی کرده بودند.   

فرمانده ناحیه سپاه سنندج با اشاره به این‌که تمام این 5 هزار بوته جمع‌آوری و امحا شد، تاکید کرد: این افراد اطراف زمین را با گل آفتابگردان پوشانده بودند تا مردم از کشت ماده مخدر در داخل زمین مطلع نشوند. سرهنگ عسگری با بیان این‌که ارتفاع بوته‌های ماری‌جوآنا حدود ۲ متر است، یادآور شد: افراد سودجو به دلیل ناآگاهی ساکنان منطقه، کشت خود را داروهای گیاهی معرفی کرده و توانسته بودند به هدف خود دست پیدا کنند. ماری‌جوآنا که در فرهنگ عامه با نام‌های علف و گل نیز شناخته می‌شود، یک داروی فعال‌‌کننده روان است که از برگ و گل گیاه شاهدانه به ‌دست می‌آید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید