• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76649
+
-

بازار سیاه بلیت الکترونیک در ترمینال تبریز

آذربایجان‌ شرقی
بازار سیاه بلیت الکترونیک در ترمینال تبریز

سید مرتضی احمدپور _ تبریز - خبرنگار

چند روزی می‌شود سفر از ترمینال مرکزی تبریز برای شهروندان تبریزی و مسافران، دیگر چندان راحت و بی‌دغدغه نیست. از ابتدای شهریور خرید بلیت از باجه‌های فروش بلیت در ترمینال به بهانه الکترونیکی شدن ممنوع شده است و خرید به شیوه فیزیکی سابق و توافق با خود راننده هم وجود ندارد. در چنین شرایطی سر ‌و ‌کله دلالان و سودجویان بازار بلیت پیدا شده تا با دریافت هزینه‌های دوبرابری به تهیه بلیت برای مسافرانی اقدام ‌کنند که آشنایی کافی به سامانه‌های خرید الکترونیکی بلیت ندارند.  مدیر‌عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز درباره اجرای طرح فروش بلیت الکترونیکی اظهار می‌کند: در روزهای اخیر با هدف نظم‌دهی به فروش بلیت اتوبوس‌، افزایش سرعت و رفاه حال مسافران، فروش بلیت اینترنتی شده و شهروندان می‌توانند از خانه یا محل کار بدون مراجعه به ترمینال بلیت تهیه کنند.  حسین عادلی‌سعدآباد با بیان این‌که در گذشته برخی افراد سودجو به‌ویژه در ایام خاص در فروش بلیت سودجویی می‌کردند، می‌گوید: در حال حاضر این سودجویی به واسطه اینترنتی شدن متوقف شده و فروش فقط اینترنتی و به اسم شخص است.

وی درباره انتقاد مسافران از وجود همین دلالان با شیوه‌ای متفاوت برای فروش بلیت بیان می‌کند: در روزهای اخیر هم برخی افراد در محوطه ترمینال با گوشی‌های همراه بلیت اینترنتی برای مسافران می‌خرند و مبالغی به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند. در این زمینه نظارت‌ها را بیشتر و به تخلفات رسیدگی می‌کنیم. ناظران ما در محوطه و داخل ترمینال حضور دارند و با چنین افرادی برخورد می‌شود.
این مسئول با رد ناآشنایی و همکاری نکردن شرکت‌های تعاونی در فروش بلیت اینترنتی می‌گوید: 90 درصد شرکت‌های تعاونی برای فروش اینترنتی بلیت آمادگی دارند و همکاری می‌کنند. در مورد 10 درصد باقی‌مانده هم هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید