• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76646
+
-

راه نجات گردشگری کرمان

 امروزه از گردشگری به عنوان موتور محرکه‌ اقتصاد نام می‌برند. برخی استان‌های کشور در زمینه گردشگری پیشتازند و در فصل‌های مختلف گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. در این زمینه البته عزم جدی در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد، اما در کرمان از این ظرفیت آن‌گونه که باید استفاده نشده است.

به گزارش گروه استان‌های همشهری، یکی از فعالان گردشگری استان در این باره می‌گوید: تورهای گردشگری از سایر نقاط ایران برای آشنایی با جاذبه‌های متعدد گردشگری کرمان باید بیشتر به این استان سفر کنند. اما فقط دعوت از تورهای گردشگری کافی نیست. باید امکانات و زیرساخت‌های لازم هم در اماکن گردشگری و تاریخی استان ایجاد شود.

 محمد فدایی با تاکید بر این‌که مسئولان باید به کمک فعالان گردشگری استان مشکلات گردشگری را ریشه‌یابی کنند، می‌افزاید: ما حتی در زمینه تبلیغات برای نقاط گردشگری استان در فضاهای مجازی هم درست عمل نکرده‌ایم. در برخی فضاهای مجازی با ساختن کلیپ‌هایی جذاب مردم را به استان خود می‌کشانند، اما در این زمینه در کرمان کاری درخور انجام نشده است. 
یکی از گردشگرانی که به کرمان آمده است در این باره می‌گوید: باید تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان افزایش یابد تا گردشگر به محض ورود به استان قدرت انتخاب بیشتری برای اقامت داشته باشد.
مریم بخشی می‌افزاید: تا رسیدن به کرمان در مسیرمان مجتمع‌های رفاهی وجود نداشت که این یک ضعف است. در هر جاده‌ای باید سرویس بهداشتی ساخته شود، اما در جاده‌های منتهی به کرمان سرویس‌های بهداشتی کافی وجود ندارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان هم توضیح می‌دهد: کرمان نقطه عطف گردشگری ایران محسوب می‌شود و تمامی ظرفیت‌ها و بخش‌های گردشگری کشور از جمله جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، اکوتوریسم گردشگری و گردشگری سلامت را دارد.
فریدون فعالی با بیان این‌که ظرفیت‌های استان باید ضمن رونق بیشتر معرفی شود، می‌گوید: طرح جامع گردشگری، پروژه‌های هدف، بسته تبلیغاتی برای شناساندن و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در مرحله اجرا قرار دارد و عزم جدی در این زمینه شکل گرفته است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان می‌افزاید: همت بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌های متولی برای رونق بخشیدن به گردشگری استان در هیچ جای کشور مشاهده نمی‌شود و کمیسیون گردشگری اتاق کرمان و بخش خصوصی بیش از مدیران دولتی برای این بخش تلاش می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری کرمان هم می‌گوید: بیشتر بودن خروجی گردشگری استان از ورودی آن و کمتر بودن گردشگران خارجی کرمان نسبت به استان‌های مجاور موجب شده است اتاق کرمان، سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی و اداره کل میراث فرهنگی استان در صدد تهیه طرح جامع گردشکری استان برآیند که این طرح به‌زودی تهیه می‌شود.
سید مهدی طبیب‌زاده با بیان این‌که طرح جامع گردشگری به چالش‌های حوزه گردشگری این استان پاسخ می‌دهد، می‌افزاید: اعتبار مورد نیاز طرح جامع گردشگری در نظر گرفته‌ شده و اتاق کرمان باید شرح خدمات را با همکاری میراث فرهنگی تهیه کند. پیشنهادهای مدیران تورهای گردشگری برای رونق بخشیدن به این حوزه می‌تواند به ایجاد طرح جامع و ارتقای گردشگری استان کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید