• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76611
+
-

خودروهای کف پارکینگ ایران‌خودرو به صفر می‌رسد

خبر
خودروهای کف پارکینگ ایران‌خودرو به صفر می‌رسد


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش تولید خبر داد و گفت: تا 2‌ ماه آینده به تیراژ تولید روزانه حداقل ۲ هزار دستگاه خودرو دست می‌یابیم و با پشتیبانی سازندگان و قطعه‌سازان، تعداد خودروهای کف پارکینگ براساس زمانبندی به‌زودی به صفر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری شرکت ایران خودرو، فرشاد مقیمی با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این گروه در تعامل با شبکه تامین، اعلام کرد: عقد اخوت با هیچ‌یک از قطعه‌سازان نبسته‌ایم بلکه خط قرمز همکاری با قطعه‌سازان، تامین به‌موقع با هزینه‌های مناسب و با کیفیت قطعات است.

مدیرعامل ایران خودرو اعلام ‌کرد: هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید، به‌دست مشتریان برسد و با همکاری قطعه‌سازان، از انباشت سرمایه قطعه‌ساز و خودروساز در پارکینگ‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

مقیمی از توافق با بانک مرکزی در زمینه اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات در ایران‌خودرو خبر داد و گفت: با اجرای این رویکرد به تعادل ارزی خواهیم رسید. مدیرعامل ایران خودرو، هدف خودکفایی و کاهش ارزبری تولید را ۲۴۴ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: نباید نسبت به واردات قطعه‌ای که قابلیت داخلی‌سازی‌ دارد اقدام شود، بلکه اولویت ما ساخت داخل و تمرکز بر توان دانش ایرانی است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید 3محصول دناپلاس اتوماتیک، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای تا پایان سال خبر داد و صادرات ۲۰ میلیون یورویی قطعات و مجموعه‌ها را از دیگر برنامه تعیین شده برای امسال اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید