• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76573
+
-

درخواست برادر برای قصاص خواهر

درخواست برادر برای قصاص خواهر


دختری که در تعطیلات نوروز بر سر 3 دانگ خانه با مادرش درگیر شده و او را به قتل رسانده بود با درخواست قصاص از سوی برادرش روبه‌رو شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ششم فروردین‌ماه امسال رخ داد. آن روز دختری 25ساله با آتش‌نشانی تماس گرفت و گفت: برای مادرش اتفاقی افتاده است. او مدعی شد که برای خرید از خانه بیرون رفته و پیش از رفتن، مادرش داخل خانه بوده اما حالا هرچه زنگ می‌زند مادرش در را باز نمی‌کند. پس از این تماس آتش‌نشانان مقابل ساختمان 4طبقه‌ای، حوالی خانی آباد حاضر شدند و پس از باز کردن در ساختمان وارد آنجا شده و با جسد زنی 45ساله (مادر دختر) در پاگرد طبقه دوم مواجه شدند. اگرچه به‌نظر می‌رسید که زن 45ساله تعادلش را از دست داده و بر اثر سقوط از پله‌ها فوت شده است اما آثار کبودی روی بدن او نشان از درگیری و ضرب و شتم می‌داد. علاوه بر این مأموران در بررسی خانه با آثار لکه‌های خون روبه‌رو شدند. از سوی دیگر تحقیقات از ساکنان خانه‌های مجاور نشان می‌داد که آنها شب حادثه صدای مشاجره مادر و دختر را شنیده‌اند. تکه‌های پازل در کنار هم چیده شده و نشان می‌داد که کسی جز دختر متوفی، راز این جنایت را نمی‌داند. همین موجب شد تا دختر جوان بازداشت شود و راز درگیری مرگبار را فاش کند. او گفت: پدر و مادرم 7 سالی می‌شد که طلاق عاطفی گرفته و جدا از یکدیگر زندگی می‌کردند. من با مادرم زندگی می‌کردم و قرار شد پدرم آپارتمانی که در خانی آباد بود را به نام مادرم بزند و بعد مادرم 3دانگ خانه را به نام من کند.
شب حادثه بر سر انتقال 3دانگ از سند خانه با مادرم درگیر شدم. مادرم مدام امروز و فردا می‌کرد و این مرا آزار می‌داد. آن شب با مادرم جرو بحث کردیم که کار به کتک‌کاری کشید. من موهای مادرم را گرفته و هلش دادم. سرش به میز کنسول آرایش برخورد و به زمین افتاد. اصلا فکرش را نمی‌کردم که همین اتفاق باعث مرگ مادرم شود. من آنقدر عصبانی بودم که از خانه بیرون آمدم تا خرید کنم و کمی آرام شوم. وقتی برگشتم اما کسی در را باز نکرد که از آتش‌نشانی کمک خواستم. هنوز باورم نمی‌شود که در یک لحظه باعث مرگ مادرم شده‌ام و به‌شدت پشیمانم.
دخترجوان پس از اعتراف به جنایت با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران روانه زندان شد. در ادامه برای تکمیل شدن تحقیقات در پرونده، برادر این دختر(پسرمقتول) که تنها ولی دم پرونده است راهی دادسرا شد و برای خواهرش درخواست قصاص کرد.با ثبت درخواست وی، پرونده به صدورکیفرخواست منجر شده و برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری ارسال شد.براساس کیفرخواست صادر شده دخترجوان به اتهام مباشرت در قتل عمدی مادرش محاکمه خواهد‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید