• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76572
+
-

پایان 10‌ماه فرار دزدان 12کیلو طلا

داخلی
پایان 10‌ماه فرار دزدان 12کیلو طلا



سارقان مسلح که با شلیک گلوله به سمند حامل 12کیلو طلا و واژگون کردن این خودرو توانسته بودند 3کیف پر از طلا را به سرقت ببرند، پس از حدود 10ماه تحقیقات پلیسی دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، این سرقت هولناک آبان‌ماه سال گذشته رخ داد. آن روز خودروی سمندی که در صندوق عقب آن 3کیف پر از طلا بود، از شهرستان کهنوج به سمت یزد در حرکت بود. سرنشینان خودرو 2طلافروش کیفی بودند که قرار بود طلاهای جمع‌آوری شده از تعدادی طلافروش در شهرستان کهنوج را که اصطلاحا طلاهای کهنه نام داشتند، به طلاسازان یزدی برسانند و در ازای آن طلاهای نو و تازه ساخته‌شده گرفته و به‌دست طلافروشان کهنوجی برسانند. این دو مرد سال‌ها بود که کارشان همین بود  به همین دلیل به طلافروشان کیفی معروف بودند و هزینه‌ زندگی‌شان از همین راه به‌دست می‌آمد.
آن روز سمند سفید در جاده خلوت پیش می‌رفت و چند ساعت تا رسیدن 2طلافروش کیفی به یزد مانده بود که اتفاق هولناکی رخ داد. یک خودروی پژو با سرعت زیاد خودش را به سمند رساند و مردی که لوله‌ اسحله‌اش را از پنجره ماشین بیرون آورده بود با تهدید از راننده سمند خواست که توقف کند. راننده که می‌دانست درصورت توقف، دزدان همه طلاهای امانتی را سرقت خواهند کرد، پایش را روی پدال گاز گذاشت و تلاش کرد با سرعت زیاد از دست مردان مسلح فرار کند. طولی نکشید که صدای رگبار گلوله فضا را پر کرد. دزدان که خودروی سمند را هدف گرفته بودند بی‌وقفه شلیک می‌کردند و چند گلوله به بدنه سمند و لاستیک‌های آن اصابت کرد و همین باعث شد که کنترل ماشین از دست راننده خارج شده و سمند سفید واژگون شود.
همه‌‌چیز در چند دقیقه اتفاق افتاد و دزدان مسلح که 4نفر بودند پس از واژگون شدن ماشین به سرعت به سمت آن رفتند و 2مرد طلافروش را تهدید کردند که طلاها را در اختیار آنها قرار دهند. آنها که در این حادثه مجروح شده بودند تلاش کردند دزدان را گمراه کنند اما یکی از سارقان با تیراندازی به قفل صندوق عقب، آن را تخریب کرد و در صندوق عقب را باز و 3کیف پر از طلا را از داخل آن بیرون کشید. سارقان که به‌نظر می‌رسید از قبل اطلاعات کاملی درباره مردان طلافروش داشتند و می‌دانستند که قرار است آنها مقدار زیادی طلا به یزد منتقل کنند، پس از سرقت طلاها سوار خودروی خود شدند و پا به فرار گذاشتند.
با فرار دزدان، ماجرا به پلیس گزارش شد و تیم‌های عملیاتی راهی محل حادثه شدند. 2طلافروش مجروح به بیمارستان انتقال یافتند و مأموران برای یافتن ردی از دزدان مسلح به تحقیق از آنها پرداختند و موفق شدند سرنخ‌هایی درخصوص چهره و مشخصات خودروی دزدان به‌دست آورند.





از سوی دیگر، طلافروشان کهنوجی که در این ماجرا طلاهایشان سرقت شده بود با مراجعه به دادگستری خواهان دستگیری هر چه زودتر دزدان و بازگشت سرمایه‌شان شدند و به همین دلیل تحقیقات ویژه پلیس برای شناسایی دزدان ادامه یافت تا اینکه با گذشت حدود 10ماه از این حادثه، روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد، جایی که سرقت در آن حوالی رخ داده بود، از دستگیری 7نفر در ارتباط با این سرقت خبر داد. یوسف سبحانی در جمع خبرنگاران گفت: پس از کسب گزارشی در سال گذشته مبنی بر سرقت مسلحانه 12کیلو طلا و واژگونی یک سمند سورن به‌علت اصابت گلوله در محور مواصلاتی عنبرآباد، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: صاحب خودروی سمند که با خرید طلاهای کهنه و دست‌دوم از شهرستان کهنوج قصد انتقال این میزان طلا را به استان یزد داشت متأسفانه به‌علت رعایت نکردن موارد حفاظتی مورد سرقت واقع شده بود. با این حال پس از انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، سارقان مسلح به همراه ۲ مالخر در 3 نقطه مختلف از استان کرمان دستگیر و روانه زندان شدند. وی با اشاره به اینکه دزدان مسلح 5نفر هستند گفت: با دستگیری مالخران، یک مغازه طلافروشی نیز در این پرونده پلمب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :