• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76568
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


نسل جوان را نمی‌توان براساس تقلید قانع کرد
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی طی سخنانی در دیدار با گروهی از دانشجویان، گفت: فکر و اعتقاد دیگران را نمی‌توان با زور و اجبار عوض کرد و نسل جوان امروز را که به‌درستی برای کارهایش به‌دنبال دلیل می‌گردد، ‌نمی‌توان قانع کرد که براساس تقلید، اعتقادی را بپذیرند؛ چه‌بسا برخی از آنها شیوه پدرانشان را اشتباه بدانند. شاید بعضی از ایشان معتقد باشند این همه جنگ و ویرانی و کشته و معلول‌شدن این تعداد انسان چه فایده‌ای داشت؛ آیا نمی‌شد راه کم‌هزینه‌تری را برای رسیدن به اهداف انقلاب انتخاب کرد؟ به گزارش ایسنا، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه همه این سؤالات جواب دارد، خاطرنشان کرد: آیا می‌توان در پاسخ‌دادن به این سؤالات، صرفا فرمایشات مقام معظم رهبری را به‌عنوان سند قرار داد، یا می‌توان در پاسخ به همه افراد از آیات قرآن به‌عنوان دلیل استفاده کرد؟ وی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند دورانی که رهبر جامعه مطلبی را بگوید و دیگران هم بدون کم و کاست آن را بپذیرند، تمام‌شده است، ادامه داد: در اینجا لازم است به این نکته توجه شود که یکی از حکمت‌های صدور بیانیه گام دوم انقلاب این است که بدانیم اتفاقا هنوز دوره انقلاب تمام نشده است؛ بلکه هنوز فقط یک گام از آن برداشته شده و این انقلاب دائمی خواهد بود.

آیت‌الله مصباح، اهل خرابکاری نیست
آیت‌الله مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به برهم‌زدن سخنرانی‌ها در قم و منتسب‌کردن این اقدامات به آیت‌الله مصباح، به خبرآنلاین گفت: بنده نزدیک به 40 سال است که با آیت‌الله مصباح رفاقت دارم، ایشان کسی نیست که خرابکاری کند، آیت‌الله مصباح از نظر دینی و علمی و به‌خصوص عرفانی شخصیت دانشمندی است اما متأسفانه عده‌ای با سوءاستفاده از نام ایشان اقداماتی را انجام می‌دهند درحالی‌که آقای مصباح هیچ اطلاعی ندارد و حتی اگر در جریان قرار گیرد، مانع از انجام آنها می‌شود.

تردید به آمریکا
سخنگوی حزب کارگزاران گفت: اصلاح‌طلبان از هر اقدام متکی به‌کار جمعی نظام که منجر به کاهش تنش در روابط ایران با غرب شود، حمایت می‌کنند. البته ما هنوز به حسن‌نیت آمریکایی‌ها تردید داریم. منتظریم خبرهایی برسد که آمریکایی‌ها حاضرند از این اشتباه‌شان عدول کنند. به گزارش نامه‌نیوز، حسین مرعشی گفت: آقای ترامپ وقتی از برجام خارج شد، انتظاراتی داشت که آن انتظارات محقق نشد و حالا متوجه اشتباه استراتژیک‌شان شده‌اند. حالا باید آمریکایی‌ها رویکرد اشتباه‌شان را اصلاح کنند، اگر این اتفاق بیفتد، ایران که در قالب 1+5 با آمریکا مذاکره کرده بود، می‌تواند باز هم مذاکره کند.

واکنش فائزه هاشمی به ادعای سرافراز
فائزه هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی، درباره ‌گفته محمد سرافراز(رئیس پیشین صدا‌و‌سیما) که مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست‌جمهوری خود تمایلی نداشت که مورد انتقاد قرار بگیرد، گفت: در زمان ریاست‌جمهوری مرحوم پدرم، هم جناح چپ و هم جناح راست با فعالیت‌های سازندگی ایشان مخالفت کرده و تلاش می‌کردند برای ایشان مانع‌تراشی کنند و به‌نوعی تا جایی سنگ‌اندازی کردند که مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوره دوم نتوانست‌ تدابیر اقتصادی خود را اجرایی کند و وزرای کابینه ایشان را نیز تغییر دادند.

به گزارش برنا، وی در پاسخ به اینکه هدف از مطرح‌کردن اینگونه سخنان درباره مرحوم هاشمی و دولت وی چیست نیز تأکید کرد: مرتبا روزنامه‌های کیهان و سلام به مرحوم هاشمی و دولت وی حمله می‌کردند. اگر مرحوم هاشمی تحمل انتقاد نداشت، به‌عنوان رئیس‌جمهور آیا نمی‌توانست اقدامی علیه این روزنامه‌ها انجام دهد و از این انتقادات جلوگیری کند؟!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید