• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76562
+
-

درخواست نمایندگان مجلس از رئیس قوه قضاییه

نکته روز
درخواست نمایندگان مجلس از رئیس قوه قضاییه


جمعی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ازجمله علی مطهری، الیاس حضرتی، غلامرضا حیدری، علی نوبخت، قاسم میرزایی‌نیکو، عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی، سیده‌حمیده زرآبادی و... در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی خواستار اصلاح احکام صادر شده برای برخی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای و مدنی شدند. به گزارش اعتمادآنلاین، در بخشی از این نامه آمده است: اخیراً احکام سنگینی درخصوص برخی خبرنگاران مانند خانم‌ها مرضیه امیری، عاطفه رنگریز و ندا ناجی به اتهام حضور در تجمع کارگران در روز کارگر مقابل مجلس شورای اسلامی صادر شده است که اقناع جامعه را با مشکل مواجه کرده است.

 اگر جرم آنها حضور در تجمع بوده که خلاف قانون اساسی نیست و اگر تهیه گزارش بوده وظیفه ذاتی آنها بوده است. نویسندگان نامه می‌افزایند: رفتاری که درباره فعال اجتماعی، خانم نوشین جعفری صورت گرفته است. انتظار ما نمایندگان از جنابعالی که طلیعه خوبی در مسئولیت جدید خود داشته‌اید، این است که این سختگیری‌ها که به بهانه حفظ نظام انجام می‌شود و هیچ ضرورتی ندارد، اصلاح شود.

یک‌روز قبل‌تر هم پروانه سلحشوری، نماینده عضو فراکسیون امید در تذکر شفاهی خود به برخی احکام قضایی اخیر انتقاد کرد و گفت: این روزها درون زندان‌ها دختران جوانی فریاد دادخواهی سر می‌دهند. در روز کارگر عده‌ای روبه‌روی مجلس درباره مطالبات صنفی کارگران اعتراض کرده بودند که تعدادی زندانی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید