• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76503
+
-

همایش طلایه‌داران عاشورایی در قم

همایش طلایه‌داران عاشورایی با حضور مسئولان هیأت‌های مذهبی استان قم در حرم حضرت معصومه(س)  برگزار شد.

به گزارش مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه قم در همایش طلایه‌داران عاشورایی با بیان این‌که مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام از اهمیت و جایگاه زیادی برخوردار است افزود: تبیین و ترویج سیره و فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام باید خروجی اصلی مجالس حسینی باشد.

آیت‌الله «سید محمد سعیدی» با بیان این‌که مسئولان هیأت‌های مذهبی و دست اندرکاران محافل حسینی مسئولیت مهم و حساسی دارند گفت: سخنرانان و مداحان مجالس حسینی هم باید با نحوه تعامل با نظام اسلامی آشنایی داشته باشند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت علیهم السلام تأکید کرد: اشعاری که در مداحی‌ها استفاده می‌شود و سخنانی که روی منبرها گفته می‌شود باید کاملاً منطبق با فرهنگ عاشورا و سیره و گفتار اهل بیت علیهم السلام باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این همایش حفظ شعائر اهل بیت علیهم السلام را از بهترین افتخارات هیأت‌های مذهبی دانست و گفت: هر وقت مکتب اهل بیت علیهم السلام نیازمند حضور مردان بزرگ بوده هیأت‌های مذهبی در این عرصه پیشگام بودند.

حجت‌الاسلام «رضا عزت زمانی» با بیان این‌که اهداف اجتماعی اهل بیت علیهم السلام همواره مبنای کار هیأت‌های مذهبی بوده و از این پس نیز باید باشد بیان کرد: خانواده و جامعه‌ای می‌تواند در مسیر اهل بیت علیهم السلام قدم بردارد که اهداف اهل بیت علیهم السلام در آن تحقق پیدا کرده باشد. بنابراین امروز همه تکلیف داریم در این زمینه گام‌های مهمی را برداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید