• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76480
+
-

اختصاص 80 واگن قطار شهری به قم

شهردار: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده ۵/۲ کیلومتر از طرح قطار شهری قم اوایل سال آینده به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید

مترو
اختصاص 80 واگن قطار شهری به قم

شهردار قم گفت: ۸۰ واگن قطار شهری برای راه‌اندازی مترو با پیگیری‌های ملی به قم اختصاص یافت. به گزارش ایسنا، «سید مرتضی سقائیان نژاد» در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۷۵ پروژه شهرداری قم افزود: 1200 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای خرید ۸۰ واگن قطار شهری بوده که به قم اختصاص‌یافته است.  وی با بیان این‌که با پیش‌بینی انجام‌گرفته ۵/۲ کیلومتر از طرح قطار شهری قم اوایل سال آینده به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید، شهردار قم با اشاره به افتتاح طرح‌های شهرداری قم اظهار کرد: همه این طرح‌ها بر مبنای افق ۱۴۰۰ انجام‌شده و ابعاد فرهنگی، زیست‌محیطی، عمرانی و ترافیکی را در بر می‌گیرد.


افزایش سرانه فضای سبز قم

سقائیان نژاد همچنین با اشاره به افتتاح ۱۴ بوستان شهری در قم گفت: با بهره‌برداری از این بوستان‌های جدید سرانه‌های فضای سبز از 1/14 متر‌ مربع به 7/19 متر‌ مربع افزایش می‌یابد. وی رسیدن به سرانه ۲۷ متر‌ مربع تا پایان سال ۱۴۰۰ را هدف‌گذاری شهرداری در رابطه با توسعه سرانه فضای سبز شهری قلمداد کرد و گفت: در مبحث فضای سبز هر سال ۳۰۰ هکتار به ظرفیت فضاهای سبز قم اضافه می‌شود. سقائیان نژاد اظهار کرد: هدف‌گذاری شهرداری قم در مورد ساخت بوستان‌های ویژه بانوان، راه‌اندازی این مراکز تفریحی در همه مناطق هشت‌گانه است. وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۵ پیاده‌راه و ۲ مجموعه ورزشی در مناطق یک و ۶ با مساحتی حدود 2500 متر‌ مربع ساخته خواهد شد.


توزیع 300هزار تن آسفالت تاپایان سال

شهردار قم بیان کرد: در هفته دولت، ۹۵ هزار تن آسفالت برای معابر قم توزیع شد و تا پایان امسال ۳۰۰ هزار تن برای خیابان‌ها و معابر شهر قم توزیع می‌شود.


آغاز فعالیت «قم کارت» تا پایان ماه جاری

سقائیان نژاد ادامه داد: در راستای توسعه هوشمند‌سازی و شهر هوشمند تا پایان ماه جاری، «قم کارت» که در بردارنده انواع خدمات شهروندی است خدمات خود را آغاز می‌کند. وی اظهار کرد: برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری نیز ۴۸ سوله شهرک صنوف به مناسبت هفته دولت به متقاضیان واگذار خواهد شد. شهردار قم اضافه کرد: همچنین منبع ذخیره پساب شهرداری در روزهای آینده به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

 این منبع با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی ۱۵۰ هزار متر از فضای سبز شهر را تأمین می‌کند. سقائیان نژاد تأکید کرد: فرسودگی اتوبوس‌های درون‌شهری سبب کاهش استفاده مردم از این ظرفیت شده و حجم مسافرت‌های درون‌شهری با استفاده از این وسیله نقلیه در سال‌های گذشته بسیار کاهش پیداکرده است. وی اضافه کرد: در همین مورد ۱۰۴ دستگاه اتوبوس درون‌شهری، تعمیر اساسی و ۱۰۰ دستگاه جدید نیز خریداری و بخشی از آنها وارد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید