• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76505
+
-

راه‌اندازی لیگ استانی فوتبال الکترونیک در قم

لیگ استانی فوتبال الکترونیک برای نخستین بار در کشور در استان قم راه‌اندازی و ۱۷ میلیون تومان جایزه در لیگ ورزش‌های الکترونیک قم توزیع ‌شد.

به گزارش مهر، رقابت‌های لیگ فوتبال الکترونیک در رشته PES۲۰۱۹ برای نخستین بار در سطح کشور در استان قم و به همت انجمن ورزش‌های الکترونیک در استان قم و با حضور ۸ تیم در 2 سطح لیگ برتر و دسته اول برگزار شد.

این رقابت‌ها در ۱۴ دور در محل باشگاه شمشاد قم تنها باشگاه رسمی استان قم و بزرگ‌ترین باشگاه ورزش‌های الکترونیکی ایران و غرب آسیا برگزار شد.

مسئول انجمن ورزش‌های الکترونیک استان قم با بیان این‌که رشته فوتبال الکترونیک دارای جایگاه بین‌المللی است گفت: در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ این رقابت‌ها برگزار شد و تیم‌ملی ایران صاحب مدال نقره شد و با تلاش بیشتر در بازی‌های آسیایی دوره بعد و همچنین المپیک ۲۰۲۴ می‌توانیم صاحب مدال با کیفیت‌تر شویم و استان قم نیز این توانایی را دارد که در تیم‌ملی هم نماینده داشته باشد.

«سید محمود رضوی» بیان کرد: با هدف آشنایی خانواده‌ها و نیز معرفی رشته ورزش‌های الکترونیکی به عنوان یک رشته معتبر ورزشی با صدا و سیمای مرکز قم همکاری خوبی صورت گرفت و مسابقات برگزار شده نخستین دوره لیگ فوتبال الکترونیک PES۲۰۱۹ از رسانه ملی با موفقیت و استقبال بی‌نظیر بینندگان پخش شد و امیدواریم که این همکاری ادامه‌دار باشد.

مسئول انجمن ورزش‌های الکترونیک قم اظهار کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره به صورت حرفه‌ای وارد لیگ شده بودند و بازیکنان طراز اول ایران را به خدمت گرفته بودند. حضور بازیکنانی از خراسان رضوی، تهران و مرکزی سبب شده بود که سطح رقابت‌ها بسیار بالاتر از پیش بینی‌های قبلی باشد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم نیز با اشاره به توانمندی ورزشکاران قمی بیان کرد: ورزش‌های الکترونیک در زمره ورزش‌های معتبر بین‌المللی است و ما در استان قم فقط یک باشگاه رسمی داریم و با همین بضاعت در سال گذشته می‌توانستیم صاحب ملی پوش باشیم که در روزهای پایانی اعزام به جاکارتا این جایگاه را از دست دادیم.

«روح الله رمضانی» با قدردانی از تلاش تیم‌های شرکت‌کننده و مسئولان برگزار‌کننده افزود: در تلاش هستیم تا برای حضور در رقابت‌های معتبر بین‌المللی از جوانان توانمند قمی هم نماینده‌ای در تیم‌ ملی داشته باشیم.
در اختتامیه رقابت‌های لیگ فوتبال الکترونیک PES۲۰۱۹ تیم‌های شرکت‌کننده در پایان ۱۴ دور رقابت نزدیک تیم باشگاه شمشاد در جایگاه نخست ایستاد و جایزه ۱۰ میلیون تومانی را به‌دست آورد. تیم سوله نداگستر در جایگاه دوم ایستاد و صاحب ۵ میلیون تومان جایزه نقدی شد و تیم دریا نیز سوم شد و جایزه ۲ میلیون تومانی را کسب کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید