• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76510
+
-

افتتاح سیستم خط تفکیک و تولید کود کمپوست قم

سیستم خط تفکیک و تولید کود کمپوست شهر قم با حضور مسئولان استان به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا، مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: برای راه‌اندازی این سیستم ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار خط و ۱۵۰ میلیارد ریال درمجموع هزینه شده است. 

«سید محسن میرهادی» اضافه کرد: با راه‌اندازی این طرح برای ۴۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است. وی بیان کرد: کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های دفن معادل سالانه ۲ میلیارد تومان، جلوگیری از آلودگی آب‌وخاک و جلوگیری از استهلاک تجهیزات و خودروهای حمل‌کننده پسماند از اهداف این طرح است. 

میرهادی اضافه کرد: همچنین مدیریت و کنترل شیرابه، حفاظت و برخورداری از محیط زیستی پایدار و باکیفیت و مدیریت پسماندهای شهری و ارتقای سطح بهداشت شهری از اهداف دیگر این سیستم کارآمد است. مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: برای اجرای مدیریت بهینه پسماند، راه‌اندازی مجتمع صنایع تبدیلی می‌تواند روشی موثر در زمینه تفکیک و جداسازی پسماندها باشد. بر اساس این گزارش، روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم جمع‌آوری می‌شود و سیستم خط تفکیک و تولید کود کمپوست شهر قم ظرفیت تبدیل روزانه ۳۰۰ تن زباله را دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید