• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76502
+
-

اختصاص 260 میلیارد ریال به آبخیزداری مرکزی

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۶۰ میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان اختصاص یافت. 

«رضا عظیمی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۳۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تهیه طرح‌های حفاظتی، نقشه کاداستر و اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است. وی ادامه داد: ۱۳۳ میلیارد ریال از این منابع مالی نیز برای اجرای عملیات گابیون‌بندی، سنگ و ملات و بند خاکی در ۲۳ حوزه آبخیز استان مرکزی تخصیص یافته و قرارداد اجرای آنها با پیمانکار منعقد شده است. 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری در 8 حوزه آبخیز استان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی  در حال انجام است.
عظیمی گفت: با تخصیص اعتبارات ابلاغی به استان مرکزی پیش‌بینی می‌شود عملیات آبخیزداری در ۳۳ هزار هکتار از اراضی آبخیز استان اجرایی شود.

وی افزود: عملیات آبخیزداری تاکنون در ۱۲ هزار و ۸۰۰ نقطه با ظرفیت ۱۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره رواناب‌های سطحی در هر بار آب‌گیری انجام شده و پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیون متر مکعب به حجم ذخیره آب با اجرای طرح‌های مذکور به سازه‌های ایجاد شده در استان مرکزی افزوده شود. معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۸ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به این استان ابلاغ شد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و پیش‌بینی می‌شود بقیه نیز تا ۲ هفته آینده ابلاغ شود. 

عظیمی گفت: با تخصیص این منابع مالی عملیات آبخیزداری شامل عملیات بذرکاری، گابیون بندی، پخش سیلاب، بند‌های خشکه چین، سنگ و ملات و ایجاد چاله‌های فصلی در ۲۶ حوزه آبخیز استان مرکزی اجرایی شده است. استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، 82/1 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید