مدیر عامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی با رد هرگونه توقف یا منتفی شدن اجرای پروژه ساخت خط تندرو تهران-قم-اصفهان گفت: این پروژه از مدتها قبل آغاز شده بود و در مسیر قم-اصفهان عملیات خاکی زیرسازی مسیر بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون نیز ۵ کارگاه اجرایی برای تکمیل این بخش تعریف و فعال شدهاند.
در مسیر قم به تهران نیز بخشهایی از عملیات خاکی انجام شده است. «سعید رسولی» در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مشکلات اعتبارات اسنادی و همچنین مسائل اجرایی این پروژه افزود: کارفرمای این پروژه راهآهن جمهوری اسلامی است و اجرای آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل کشور است.
وی اظهار کرد: فعالیتها برای تداوم کار این پروژه شروع شده و جلسات هماهنگی به منظور رفع مشکلات طرح با طرف چینی در جریان است. رسولی اضافه کرد: در جلسه اخیر با معاون اول رئیس جمهوری نیز، ایشان دستور دادند که جلسه هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی انجام شود و مشکلات مالی آن نیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: نکته مهم اینکه سرعت بهرهبرداری قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان در ابتدا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیشبینی شده بود و بعدها طرح به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت که در سال جاری با دستور وزیر راه و شهرسازی دوباره سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ملاک اجرای طرح قرار گرفته است. رسولی زمان اجرای این پروژه را 4سال ذکر کرد و گفت: البته درکل این پروژه در حدود ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم که با توجه به تأمین مالی به موقع به بهرهبرداری برسد.
وی اظهار کرد: اخیرا نیز وزیر راه و شهرسازی طی مکاتبات با بانک مرکزی برای فعالسازی بخش دوم اعتبار اسنادی و تأمین مالی این پروژه تلاش میکنند که با اجرایی شدن آن مسأله مالی پروژه برطرف و فعالیتهای اجرایی گسترش خواهد یافت.
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب :
76498
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/vWrM
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved