• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76495
+
-

4 هزار متر مربع زمین برای ساخت ادارات در کالپوش

مدیر کل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان این‌که کار اجرایی آماده‌سازی توسعه روستای حسین‌آباد کالپوش آغاز شد گفت: 4 هزار متر مربع زمین برای ساخت ادارات این منطقه تعبیه ‌شده است. 

به گزارش مهر، «علیرضا فلاحی» با اشاره به این‌که عملیات اجرایی آماده‌سازی توسعه روستای حسین‌آباد کالپوش با حضور معاون عمرانی استاندار سمنان آغاز شده است ابراز کرد: زمین مورد نیاز بقیه ادارات نیز در مجاورت سایت توسعه واگذار خواهد شد. وی ضمن بیان این‌که حسین‌آباد کالپوش دارای 3500 نفر سکنه است افزود: در جریان زمین‌لغزه ۶۰ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب شد که پس از انجام اقدامات مربوط به تثبیت روستا، جابه‌جایی ساکنان مستقر در بخش‌های رانشی انجام و پس از تعیین سایت جدید روستا با تفاهم انجام‌شده با ساکنان ساخت سایت جدید در دست اقدام است. 

مدیر کل بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به این‌که به منظور ساخت واحدهای مسکونی حسین‌آباد کالپوش مقدار 8 تن سیمان رایگان به هر واحد مسکونی اختصاص خواهد یافت ابراز کرد: 5250 تن سیمان رایگان برای واحدهای مسکونی احداثی در استان سمنان توزیع خواهد شد که هدف از آن بازسازی واحدهای خسارت‌دیده است. 

فلاحی با بیان این‌که به منظور احیای روستای حسین‌آباد کالپوش زمینی با مساحت ۶۴ هکتار تعیین و مقرر شد که در فاز اول به ۱۴/۳ هکتار از این مجموعه اجازه ساخت‌وساز داده شود تصریح کرد: برابر اعتبار دریافت شده از بنیاد مسکن کشور تاکنون ۴۵ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ۱۵ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به اهالی روستای حسین‌آباد پرداخت شد که بدین ترتیب پایان مرحله اول تعمیرات در حسین‌آباد اعلام می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید