• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76493
+
-

گرمسار؛ رکورددار مدارس فرسوده در استان

رئیس آموزش ‌و پرورش گرمسار: 12 پروژه عمرانی و ساخت فضای آموزشی جدید در دست اقدام است

نوسازی
گرمسار؛ رکورددار مدارس فرسوده در استان

عمر مدارس تخریبی درگرمسار بالای ۴۰ سال است که این آمار در گرمسار از سایر شهرستان‌های استان سمنان بالاتر است. به گزارش مهر، رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار با بیان این‌که ۶۰ درصد مدارس شهرستان تخریبی است گفت: ۱۲ پروژه عمرانی و ساخت فضای آموزشی در دست اقدام است. «امیر نجفی» اظهارکرد: ۱۲ پروژه عمرانی و ساخت فضای آموزشی جدید به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.


اختصاص اعتبار به تجهیز مدارس گرمسار

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار با بیان این‌که سال گذشته ۹ پروژه عمرانی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان به بهره‌برداری رسید بیان کرد: میانگین اعتبار موردنیاز برای پروژه‌های 6 کلاسه 3 میلیارد تومان و برای پروژه‌های ۱۲ کلاسه 5 میلیارد تومان است.
نجفی از اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به تجهیز مدارس گرمسار خبر داد و گفت: از این میزان ۲۵۰ میلیون تومان به مدارس بخش ایوانکی و ۵۰۰ میلیون تومان به مدارس شهر گرمسار اختصاص یافت.

وی با اشاره به تراکم جمعیت دانش‌آموزی در ایوانکی بیان کرد: مهم‌ترین چالش آموزش‌وپرورش در حوزه کمبود فضای آموزشی در بخش ایوانکی به‌ویژه مقطع ابتدایی دخترانه است.


فعالیت ۱۲۰ واحد آموزشی در گرمسار 

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار با بیان این‌که کمبود نیروی آموزشی در بخش‌های آموزگاری، تربیت‌ بدنی و مربی پرورشی همواره وجود دارد گفت: ۹۰۰ دبیر شاغل دولتی و ۵۵۰ نفر دبیر غیردولتی در حوزه آموزش‌وپرورش این شهرستان وجود دارد. نجفی با تأکید بر این‌که مشکلی برای سال تحصیلی جدید وجود ندارد اضافه کرد: در مجموع گرمسار ۱۲۰ واحد آموزشی دارد که از این تعداد ۷۰ واحد آموزشی دولتی بوده و سهم ایوانکی از این مدارس ۲۰ واحد است. وی گفت: ۱۶ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند که این آمار با توجه به ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی افزایش می‌یابد.


کسب یک رتبه 2 رقمی 

رئیس آموزش‌وپرورش گرمسار با بیان این‌که این شهرستان در حوزه رتبه‌های کنکوری در استان سمنان در جایگاه خوبی قرار دارد بیان کرد: ۵۳ دانش‌آموز در گرمسار رتبه زیر 3 هزار کسب کردند. نجفی با اشاره به این‌که یک دانش‌آموز دختر در رشته علوم انسانی رتبه دورقمی را در کنکور امسال کسب کرد افزود: برگزاری کلاس‌های کنکور و کلاس‌های تقویتی ویژه دانش‌آموزان کنکوری در اولویت برنامه‌های این نهاد است که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برگزاری کلاس‌های کنکوری نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وی افزود: این شهرستان در شاخص‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، پرورشی، تربیت ‌بدنی در مسابقات مختلف استانی رتبه‌های برتر را کسب کرده است.


پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فرهنگیان

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار از ارائه خدمات حمایتی به فرهنگیان این شهرستان خبر داد و گفت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۶۷۸ نفر از فرهنگیان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال وام ضروری بدون بهره  پرداخت شد.

نجفی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲۶۸ نفر از فرهنگیان ۴۵ میلیارد ریال وام دریافت کردند و بیش از ۱۰ میلیون تومان از نیمه دوم سال گذشته تاکنون وام بلاعوض به برخی از فرهنگیانی که به‌شدت مشکل مالی داشتند پرداخت ‌شده است. وی با اشاره به اجرای طرح ستاد اسکان نوروزی در ایام تعطیلات ابتدای سال بیان کرد: در این مدت ۲۲ مدرسه در قالب ۲۱۰ کلاس به‌عنوان اسکان نوروزی در گرمسار ساماندهی شد که بیش از ۱۵ هزار نفر از فرهنگیان در این مدارس  اسکان یافتند.


افزایش ۸۰ درصدی آمار اسکان نوروزی 

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گرمسار از افزایش ۸۰ درصدی این آمار در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات تابستان سال گذشته ۱۰ هزار مسافر در مدارس این شهرستان اسکان یافتند. نجفی با اشاره به مشکلات تعاونی مسکن فرهنگیان گرمسار افزود سند زمین 1500 نفر از فرهنگیانی که عضو این تعاونی بودند صادرشده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید