• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76458
+
-

مدارس بوشهر زیبامی‌شوند

در استان
مدارس بوشهر زیبامی‌شوند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: اعتبارات زیباسازی مدارس استان تامین می‌شود. 

به گزارش مهر، «غلام‌حسین حسینی» در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات مدارس دشتستان (برازجان، بخش‌های مرکزی، ارم و بوشکان) در پژوهش‌سرای متقین برازجان با بیان این‌که سهم رشد تعداد مدارس غیردولتی در دشتستان مناسب است اظهار کرد: بر اساس آمار، تنها ۹ درصد دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند که باید این آمار افزایش یابد. 

وی توزیع متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نسبت به سایر رشته‌ها را از اقدامات جدی آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی دانست و ادامه داد: دانش‌آموزان صاحب ایده و خلاقیت به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند. 

حسینی با بیان این‌که هنرستان‌ها باید به سمت تولید و بازار اشتغال حرکت کنند یادآور شد: هنرستان باید با تدوین برنامه اصولی سعی در ایجاد شغل کنند تا دانش‌آموزان به آن علاقه‌‌مند شوند و این مدارس مورد توجه آنها قرار گیرد.

 سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خلاقیت مدیران مدارس را گره‌گشای مشکلات مدرسه دانست و افزود: استفاده مطلوب از تجربیات مدیران خلاق و فضای الکترونیک می‌تواند به مدیران کمک کند. وی از قول مساعد استاندار بوشهر در خصوص تامین اعتبار لازم برای زیباسازی مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس از مواردی بودند که قرار بر تخصیص اعتبار آن تا پایان هفته بوده است. 

حسینی خطاب به مدیران مدارس گفت: با توجه به هزینه‌های هنگفت تجهیزات و سختی در تامین آن، مدیران مدارس در نگهداری تجهیزات مدرسه ساعی باشند. 
در آغاز این نشست، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و نمایندگان مدیران مدارس این شهرستان در مورد کمبودها و مسائل آموزشی و پرورش به تشریح ایده‌های خود پرداختند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید