• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76050
+
-

مصوبه خانه‌باغ مؤثرترین مصوبه بود

سامانه شفافیت، یکی از عناصر مهم حکمرانی خوب است

مصوبه خانه‌باغ مؤثرترین مصوبه بود

سید آرش حسینی میلانی را بایدکم‌صحبت‌ترین عضو شورای شهر تهران دانست. او در زمینه‌های زیست‌محیطی فعالیت می‌کند و برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات شهر تهران، فعالیت زیادی داشت. با میلانی گفت‌وگوی کوتاهی داشته‌ایم که در زیر می‌خوانید.
 مؤثرترین مصوبه:
شورای پنجم 2سال از عمرش می‌گذرد. مؤثرترین مصوبه شورا در این 2سال مصوبه خانه‌باغ‌ها بود که بعد از لغو مصوبه برج‌باغ‌ها به‌عنوان جایگزین آمد. مصوبه خانه‌باغ‌ها در 7 اولویت اول شورای پنجم بوده و اکنون یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورا حفظ محیط‌زیست شهری و فضای سبز است. باغ‌ها بخشی از فضای شهری هستند که حفظ آنها باعث احیای شهر و رضایتمندی شهروندان می‌شوند. هر چند باغ‌های بی‌شماری طی 10 سال در تهران از بین رفتند و جای آنها را برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه گرفتند ولی هدف شورای پنجم حفظ باغ‌های باقیمانده است.
 مهم‌ترین دستاورد:
به‌نظر من، مهم‌ترین دستاورد ایجاد سامانه شفافیت بوده است‌ چون سامانه شفافیت یکی از عناصر مهم حکمرانی خوب است و زیرساختی است که به کاهش فساد در سطح جامعه کمک می‌کند. اگر درجامعه‌ای مردم نتوانند از تصمیمات مسئولان به‌طور شفاف اطلاع داشته باشند یا آگاهی آنها از برنامه‌ها و بودجه‌های صرف شده ناقص باشد و راه‌حل‌ها به‌صورت غیرمحرمانه اجرا شوند، ناخودآگاه زمینه فساد فراهم می‌آید. شفافیت گام مؤثری بود که جلوی رانت‌خواری و فساد گرفته شود. هر چند این گام اول است و در گام‌های بعدی شفافیت می‌تواند در تمام امور جامعه نهادینه شود.

اولویت‌های 2 سال آینده شورای پنجم
یکی از اولویت‌های شورای شهر تهران حفظ فضای سبز شهری است. در قالب اینکه باغ‌ها حفظ شوند و از باغ‌های باقیمانده به نفع مردم بهره‌برداری شود و بتوانند به فضاهای عمومی و محلی برای بهره‌برداری شهروندان و شور و نشاط اجتماعی تبدیل شوند. دیگری کاهش آلودگی هوا در حوزه بحث نظارتی شوراست. از این جهت که در نظام جدید برای طرح ترافیک، این نظارت مستمر و اثرات آن برای کاهش آلودگی هوا تصویب شود. کاهش ترافیک و آلودگی هوا امروز از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم است. بحث سوم پسماند است؛ در جهت اینکه چشم‌انداز مدل پسماند در تهران قطعی شود و بتوانیم المان‌های مفقوده پسماند را ریل‌گذاری صحیح انجام بدهیم.

یکی از اولویت‌های شورای شهر تهران حفظ فضای سبز شهری است. در قالب اینکه باغ‌ها حفظ شوند و از باغ‌های باقیمانده به نفع مردم بهره‌برداری شود و بتوانند به فضاهای عمومی و محلی برای بهره‌برداری شهروندان و شور و نشاط اجتماعی تبدیل شوند

این خبر را به اشتراک بگذارید