• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76008
+
-

یکپارچگی اعضای شورا یک دستاورد است

شفافیت وتوجه به محیط‌زیست از اقدامات خوب شوراست

یکپارچگی اعضای شورا یک دستاورد است


رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، کسی است که اولین شهردار زن در تهران به حساب می‌آید. زهرا صدراعظم نوری زمانی شهردار یکی از مناطق پایتخت بود و با تجربه‌ای که دارد ریاست کمیسیونی مهم را برعهده گرفته است. او در گزارش عملکردی که هفته گذشته ارائه کرد، موارد زیادی را برشمرد. با این حال در گفت‌وگو با خبرنگار ما بسیار خلاصه موارد را برشمرد.

مهم‌ترین مصوبه شورا چیست؟
شاید نتوانیم بگوییم مهم‌ترین مصوبه چه بوده است اما با توجه به مخاطرات محیط‌زیست در شهر، لغو مصوبه برج باغ که به تأیید شورای‌عالی معماری و شهرسازی هم رسید از مهم‌ترین مصوبات شورا در 2 سال گذشته بود. گروهی اندک و خاص در مقابل لغو مجوز برج‌باغ‌ها مقاومت کردند اما اکثر شهروندان و مخصوصا علاقه‌مندان به محیط‌زیست از این کار شورا استقبال کردند.

مهم‌ترین دستاورد شورا را چه می‌دانید؟
می‌توانیم شفافیت را به‌عنوان یکی از دستاورد‌های خوب شورای پنجم نام ببریم زیرا فعالیت‌های آن در معرض دید و قضاوت مردمی قرار دارد. شورا تلاش کرده با تصویب طرح‌ها و لوایح الزام شفافیت را برای شهرداری هم ایجاد کند.

اقدامات مهم شورا در 2 سال گذشته چه بوده؟
یکپارچگی و هماهنگی شورای پنجم هم دستاورد دیگری است که در موفقیت آن اثر داشته است. همدلی اعضای شورا در برنامه‌های کاری آن مشخص است و باعث کارآمدی بیشتر شورای شهر تهران شد. از طرف دیگر سلامت و پاکدستی مدیرانی که در این مدت منصوب شدند هم از دیگر اقداماتی است که می‌توان آن را از نتایج فعالیت‌های شورا محسوب کرد.

اولویت‌های شورا
مهم این است که در آینده فرایند‌ها و زیرساخت‌ها اصلاح شود اما به‌طور مشخص آلودگی هوا و مشکلات مربوط به محیط‌زیست که مورد توجه شهروندان قرار دارد باز هم در اولویت قرار می‌گیرد. مصوباتی که در زمینه طرح ترافیک داشتیم در کاهش ترافیک نقاط مرکزی شهر و کم‌کردن از آلودگی هوا مؤثر بوده است. در آینده نیز فراهم‌کردن زمینه تامین واگن‌های کافی برای مترو که بتواند فاصله سفر‌ها را کاهش دهد و همینطور طرح‌هایی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در اولویت قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید