• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76049
+
-

تکمیل 18 پروژه عمرانی تا پایان سال 98

تکمیل 18 پروژه عمرانی تا پایان سال 98

کمیسیون عمران و حمل و نقل یکی از پرکارترین و در عین حال پرحاشیه‌ترین کمیسیون‌های شورای شهر تهران طی 2سال گذشته بوده است. بررسی و تغییر طرح ترافیک جدید پایتخت، موضوعات مربوط به خط 7 مترو و بهره‌برداری از چند ایستگاه آن که به علت ناایمنی تعطیل شده بودند، پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره و مسائل مرتبط با آلودگی هوا باعث شد تا کمیسیون اخبار زیادی را به خود اختصاص دهد. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهد.

 در 2سال گذشته تغییر نگرش در بخش‌های مختلف شورا را داشتیم که یکی از این تغییرات به طرح‌های ترافیکی جدید برمی‌گردد. نظرتان در این‌باره چیست؟
درنظرسنجی‌ها مهم‌ترین خواسته و مشکل مردم کاهش ترافیک و آلودگی هواست. اولویت کمیسیون هم به این مسئله می‌پردازد. من مخالف طرح ترافیکی جدید نیستم ‌ولی مخالف اجرای طرح هستم چون طرح ترافیکی جدید بد اجرا شد و برای همین مردم ناراضی بودند. مسئولان هر مسئله‌ای را که درست تشخیص می‌دهند، نباید اصرار به اجرا داشته باشند. ما اگر همراهی مردم را نداشته باشیم، طرح‌ها با شکست روبه‌رو می‌شوند. در اجرای طرح ترافیک باید نظر مردم را تامین و اشکالات را برطرف کنیم. در اجرای طرح معاینه فنی هم اقرار شده است که دستگاه‌های معاینه فنی با استاندارهای جهانی فاصله دارند و آمار و ارقامی که ارائه می‌کنند و ادعا دارند طرح معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا تأثیر گذاشته، کارشناسی نیست. برخی دوستان می‌گویند باید مسائل را با دید مثبت بگوییم، ولی من معتقدم باید همه واقعیت‌ها را گفت. ما نماینده مردم هستیم نه شهرداری. کارها برای رفاه مردم باید انجام شود. در گذشته در 17شهریور طرحی اجرا کردند که از اول مورد اعتراض کسبه بود، ولی اجرا شد. میلیاردها تومان هم هزینه کردند. امروز چند سال از اجرای طرح می‌گذرد و کسبه ورشکست شده‌اند و هر روز معترض هستند. در شورای پنجم قرار بود طرح راسته صنایع‌دستی در خیابان ویلا اجرا شود که متوجه شدیم مردم مخالف هستند. قرار شد اجرای طرح متوقف شود و مطالعه بیشتری در این زمینه انجام شود.

 مهم‌ترین مصوبه شورا چیست؟
مهم‌ترین مصوبه شورا شفاف‌سازی‌ است. همه می‌دانند شفاف‌سازی‌ از رأی‌گیری اعضای شورا شروع شده است. همچنین در حوزه فنی و عمرانی 18پروژه را تا پایان سال97 تکمیل کردیم. ازجمله دسترسی غیرهمسطح بزرگراه امام‌ علی به ارتش، مقاوم‌سازی‌ و بهسازی و تعمیر اساسی پل کریم‌خان ، جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان خاوران، مقاوم‌‌‌سازی‌ پل‌های بزرگراه همت و کردستان و... . در سال98 با یک میلیون تن آسفالت، کل تهران لکه‌گیری و بهسازی می‌شود. بزرگراه شهید رستگار به طول 5500متر با اعتبار 200میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. فاز یک پروژه شهید بروجردی با 110میلیارد تومان هزینه به اتمام می‌رسد. زیر گذر پل گیشا در فاز اول با 200میلیارد تومان بودجه به پایان می‌رسد. زیرگذر استاد معین در میدان آزادی با 50میلیارد تومان اعتبار به‌اتمام می‌رسد. مجموعه فرهنگی رازی با 30هزار مترمربع در شهر‌ری تمام می‌شود و... .


مسئولان هر مسئله‌ای را که درست تشخیص می‌دهند، نباید اصرار به اجرا داشته باشند. ما اگر همراهی مردم را نداشته باشیم، طرح‌ها با شکست روبه‌رو می‌شوند


اولویت‌های 2 سال آینده شورای پنجم
ایمنی مردم باید در اولویت کار باشد. ما با جان مردم نمی‌توانیم بازی کنیم. اگر یادتان باشد هیأت بررسی حادثه پلاسکو، شورای شهر چهارم را مقصر دانست چون شورای شهر وظیفه‌اش پیگیری است. در مترو ما وقتی می‌بینیم خطوط 6 و 7 اشکال دارد و اصرار دارند اجرا شود، وظیفه نظارتی شورا این است که این اشکال را بگوید. بعد از اعتراض ما، مسئولان مترو نامه کتبی نوشتند و امضا کردند که مشکلی وجود ندارد ولی حداقل ما تذکر دادیم و مسئولان تأیید دادند که مشکلی نیست. هر چند درباره خطوط 6 و7 مترو گزارشی تهیه کرده‌ایم که به شهردار ارائه می‌کنیم.


کاهش ترافیک و آلودگی هوا
درنظرسنجی‌ها مهم‌ترین خواسته و مشکل مردم کاهش ترافیک و آلودگی هواست. اولویت کمیسیون هم به این مسئله می‌پردازد

این خبر را به اشتراک بگذارید