• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75308
+
-

هفته دولت؛ زمانی برای هم‎اندیشی با مردم

یادداشت
هفته دولت؛ زمانی برای هم‎اندیشی با مردم

بهمن مرادنیا|   استاندار:

هفته دولت به یاد و گرامیداشت شهیدان والامقام رجایی و باهنر رئیس‌جمهوری و نخست وزیر شهیدمان که به‌ دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، نام‌گذاری شده است تا دولتمردان و کسانی که مشغول خدمت به ملت هستند، تلاش‌های خود را به ولی‌نعمتان خود معرفی کنند. با نگاهی به شخصیت، زندگانی و روش مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر مشاهده می‌کنیم که این مردان بزرگ در عرصه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند و شبانه‌روز در عرصه خدمت، تعالی و پیشرفت کشور گام برمی‌داشتند.

نوع زندگی در دوران تصدی مسئولیت، برخورد با مشکلات و اداره دولت، ساده‌زیستی و برخورد با مردم و منش با مخالفان از جمله ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است که باید دولتمردان ما از آنها الگوبرداری و پیروی کنند. دولتمردان جمهوری اسلامی ایران که برآمده از رای، اراده و نظر مردم در انتخابات و یا غیرمستقیم توسط نمایندگان ملت در مجلس انتخاب می‌شوند، بنا بر فرمایش حضرت امام خمینی(ره) ولی‌نعمتان آنها مردم هستند و خود را در دوران تصدی مسئولیت چه در عرصه‌های کلان و چه در سطوح پایین مدیریتی وامدار و خدمتگزار مردم و همیشه پاسخگو در برابر مردم بدانند. 

هفته دولت فرصتی است که مسئولان به بیان خدمات، تلاش‎ها و عملکرد خود بپردازند و به مردم گزارش دهند که برای پیشرفت، تعالی و توسعه کشور چه کرده‌اند و برای حل مشکلات مردم و جامعه چه تلاشی داشته‌اند و برای آینده چه برنامه‎ای دارند. این گزارش‎ها موجب می‎شود که مردم از تلاش‎های خدمتگزاران خود مطلع و به آنها امیدوار شوند.

همچنین اطلاع‎رسانی به مردم درباره خدمت‎های دولتمردان موجب هم‎اندیشی و همفکری آنها با مردم می‎شود. این تعامل دوسویه و دوطرفه باعث پیشبرد امور و اهداف دولت در رسیدن به برنامه‌های خود می‎شود که در این امر نقش رسانه‎ها در ایجاد این تعاملات بسیار اساسی و مهم است. 

استان پرمهر و مردمان با دیانت و فرهنگی کردستان در همه لایه‎های مدیریتی، رشید، سرفراز، فرزانه و تلاشگر بوده‌اند. این تلاش‎ها و خدمات‎رسانی شبانه‎روزی در همه دستگاه‎های خدمات‌رسان از برق و گاز و جهاد کشاورزی و مخابرات و آب‎رسانی به دورترین و صعب‎العبورترین روستاهای مرزی تا خدمات کارمندان و کارکنان در قلب شهرهای ما چه در شمال و جنوب استان، نمود داشته و آشکار است و شهروندان کردستانی همواره از نزدیک شاهد آثار خدمات و تلاش‎های شبانه‎روزی تمامی خدمت‎گذاران بوده‎اند. 

چه راهدارانی که در زمستان‎های سخت استان، جاده‎ها را پاک‌سازی می‎کنند و چه کارگرانی که بر دکل‎های برق به امید برق‎دار شدن یک روستا، گازدار شدن روستایی دیگر و ارتباط مخابراتی دیگر روستاییان عزیز، همه و همه زحمت می‌کشند و همت می‎کنند تا رضایت مردم عزیز استان را که همان رضایت باری‌تعالی است فراهم کنند. 

بنابراین نه‌تنها در هفته دولت، بلکه در همه ایام سال مسئولان و دولتمردان باید فعالیت و عملکرد خود را به مردم اطلاع دهند، زیرا این شفاف‎سازی و اطلاع یافتن از امور موجب رضایت و امیدواری بیشتر مردم و تلاش برای حل مشکلات خواهد شد. اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و گران‌قدر رجایی و باهنر و دیگر شهدای سرفراز دولت، هفته دولت را به همه دولتمردان و خدمتگزاران ملت تبریک می‎گویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید