• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75307
+
-

مقاوم‌سازی نیمی از خانه‌های روستایی پس از زلزله

مسکن
مقاوم‌سازی نیمی از خانه‌های روستایی پس از زلزله

 معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم‌سازی ۵۰ درصد واحدهای روستایی پس از زلزله در این استان خبر داد. به گزارش مهر «فرهاد فقیهی» افزود: طی 2 سال اخیر شرایط ویژه‌ای برای بنیاد مسکن در بحث زلزله و سیل پیش آمد و با توجه به این‌که وقوع 2 حادثه این‌چنینی به صورت همزمان در کمتر استانی پیش می‌آید، شرایط سختی بود.  

وی با بیان این‌که توانستیم به‌خوبی از این حوادث عبور کنیم، افزود: حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی پس از زلزله ساخته شد و حدود ۱۲ هزار واحد شهری نیز در دست ساخت قرار گرفت.  معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه بیان کرد: حدود 2هزار و 600 واحد نیز پس از سیل باید بازسازی شود که ۶۰۰ واحد آن در مرحله اول آغاز شد و مابقی آن نیز در دست اقدام است.  این مسئول تاکید کرد: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازسازی واحدهای فرسوده روستایی از ۳۰ تا ۳۵ درصد به حدود ۵۰ درصد رسیده و هم‌اکنون و پس از این بازسازی‌ها ۵۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند که خود این موضوع رکوردی در سطح کشور محسوب می‌شود.  

فقیهی عنوان کرد: در زمینه بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی و استاندار کار خیلی بزرگی در استان صورت گرفته است.  وی تصریح کرد: در بحث سیل ۲ هزار و ۳۲ واحد روستایی خسارت دیده داریم که باید بازسازی شود و تمام تلاش ما این است که زودتر اعتبارات در این زمینه تخصیص یابد و تا با همکاری مردم زودتر بازسازی آنها به پایان برسد.  

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه افزود: ساخت‌و‌ساز ۶۰۰ واحد در مرحله اول آغاز شده و حدود هزار و 400 واحد دیگر هم طی این هفته ابلاغ شده است و شدت و تلاش ما بیشتر روی بازسازی و اتمام کار است اما پس از اتمام بازسازی‌ها می‌توان به این موضوع پرداخت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید