• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75281
+
-

دلیل مرگ: رفتن به آرایشگاه

پزشکان می‌گویند که مرگ یک بیمار احتمالا به رفتن او به آرایشگاه و سکته پس از آن ربط دارد

پزشکی
دلیل مرگ: رفتن به آرایشگاه

شاید باورش دشوار باشد که حتی اگر در رفتن به آرایشگاه دقت نکنیم، امکان مرگ‌ یا دست‌کم سکته‌مان وجود دارد؛ اتفاقی که اخیرا برای یک مشتری آرایشگاه افتاد. او 2 روز بعد هوش و حواسش را به‌طور کامل از دست داد، سکته کرد و حالا با عصا قادر به راه رفتن است. اما ماجرا از چه قرار بود؟

دیو تایلر مدتی پیش برای کوتاه‌کردن موهایش به آرایشگاه رفته بود. او مثل همیشه به یکی از آرایشگاه‌های نزدیک خانه‌اش در برایتون رفت. موهایش را براساس مدل مویی که همیشه مناسب می‌دانست، کوتاه کرد. از آرایشگر خواست موها را برایش بشوید و پس از خشک‌شدن‌شان هم به خانه برگشت. 
جز درد گذرا و ساده‌ای در پشت‌گردن همه‌چیز طبیعی به‌نظر می‌رسید، تا اینکه 2روز بعد و هنگام کار، بدن دیو ناگهان بی‌حس شد، ‌از هوش رفت و به زمین افتاد. معاینه‌های پزشکی در بخش اورژانس یکی از بیمارستان‌های برایتون نشان داد که او سکته کرده است. اما چطور چنین چیزی ممکن بود؟
به گزارش اپوک‌تایمز، به‌طور معمول اتفاقاتی که می‌تواند باعث سکته یا مشکلات شدید جسمی شود، چندان زیاد نیستند. ایجاد زخم هنگام پیرایش مو و خونریزی احتمالی هنگام کار، برخورد شیء سنگین به سر یا گردن یا زمین‌خوردن شخص، حساسیت به رنگ و مواد آرایشی و... هرکدام‌شان می‌توانند باعث مشکلات جدی برای بدن شوند. در این مورد اما هیچ‌یک از این موارد اتفاق نیفتاده بود. دیو تایلر حتی پیش و پس از این برنامه نیز هرگز زمین نخورده بود. بررسی‌های بیشتر برای پی‌بردن به‌علت حادثه، به تنها سرنخ احتمالی رسید: درد در ناحیه گردن در مسیر بازگشت به خانه.

سندروم عجیب
پزشکان بیمارستان برایتون احتمال ابتلای دیو به «سندروم والنبرگ» را مطرح کردند و حدس‌شان هم درست از آب در آمد. شواهد نشان می‌داد که در زمان شست‌وشوی سر و صورت آقای تایلر، به‌دلیل محل نادرست قرارگیری سر و گردن او، گردنش در زاویه نامناسبی قرار گرفته و همین باعث خون‌رسانی کم به مغزش شده بود. با طولانی‌ترشدن این مشکل عملا مصیبتی که کسی انتظارش را نداشت، اتفاق افتاد.
سندروم والنبرگ در شرایط خاصی رخ می‌دهد و علائم ساده‌ای دارد و راه پیشگیری از آن نیز چندان پیچیده نیست. پزشکان درباره شرایطی که می‌تواند در آرایشگاه باعث سکته فرد شود، ‌چنین توصیه‌هایی دارند:
اولین پیشنهاد برای پیشگیری از رخ‌دادن چنین مشکلی به محل نشستن فرد برمی‌گردد. معمولا در آرایشگاه‌ها یا بعضی کلینیک‌های زیبایی، مراجعان برای مدت طولانی سرشان را به سمت مشخصی خم می‌کنند و باید در همان حالت منتظر بمانند، به‌خصوص زمانی که سر مراجعه‌کننده تکیه‌گاهی نداشته باشد و این فشار به‌طور مستقیم به عضلات گردن او وارد شود، احتمال نرسیدن خون به بقیه اعضای بدن، به‌خصوص جمجمه و مغز بیشتر می‌شود. با این حساب، توصیه می‌شود وقتی روی صندلی نشسته‌اید، ‌وضعیت سرتان را مدام تغییر بدهید. در زمان شستن صورت در شرایطی مثل آرایشگاه نیز بهتر است چیزی بین گردن و سینک قرار بگیرد و سر با گردش زیاد به عقب خم نشود. یکی از راه‌ها این است که سرتان را به جلو خم کنید و آن را به‌طور مستقیم بگیرید. در بعضی موارد، صندلی مراجعه‌کنندگان طوری قرار می‌گیرد که آنها بتوانند به عقب نشسته و سرشان را از عقب در سینک قرار بدهند.



خم کردن سر
 معمولا در آرایشگاه‌ها یا بعضی کلینیک‌های زیبایی، مراجعان برای مدت طولانی سرشان را به سمت مشخصی خم می‌کنند و باید در همان حالت منتظر بمانند، به‌خصوص زمانی که سر مراجعه‌کننده تکیه‌گاهی نداشته باشد 

این خبر را به اشتراک بگذارید