• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75270
+
-

جایگزینی تالار عروسی با باغ ویلا

چندوچون
جایگزینی تالار عروسی با باغ ویلا

باتوجه به نزدیکی ایام محرم و صفر تعداد مراسم عروسی در شهرها افزایش یافته اما فعالیت عرضه‌کنندگان غیرمجاز خدمات مراسم عروسی، مشکلات جوانان برای تشکیل زندگی مشترک را افزایش داده است. با خسرو ابراهیمی‌نیا- رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجلس- گفت‌وگو کرده‌ایم.

بازار خدمات تالارهای پذیرایی چگونه است؟ 
در چند هفته اخیر به‌دلیل اعیاد مذهبی و در پیش بودن ‌ماه‌محرم، برپایی جشن‌های عروسی و مراسم رونق بیشتری داشته اما در مجموع میزان مراجعه مردم به تالارهای پذیرایی برای استفاده از این خدمات نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است. در واقع کاهش قدرت خرید موجب صرفه‌جویی زوج‌های جوان در هزینه‌های برپایی مراسم شده است. همچنین آمار ازدواج کاهش یافته، تمایل مردم برای استفاده از تالارهای سربسته تشریفاتی کمتر شده و مشتریان گرایش بیشتری به استفاده از باغ تالار‌های خارج تهران برای برگزاری مراسم دارند. با این روند متأسفانه استقبال از تالار‌های عروسی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ حدود ۲۶ تا ۳۰‌درصد کمتر شد.

آیا قیمت بالای تالارها عامل کاهش اقبال مشتریان نبوده است؟
اتحادیه همواره سعی در کاهش هزینه ازدواج برای زوج‌های جوان داشته است اما مشتریان باید توجه داشته باشند که واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که زیرنظر اتحادیه و اداره اماکن فعالیت می‌کنند، امکان بهتری برای ارائه این خدمات و فراهم کردن آرامش و خاطره خوب خانواده‌ها دارند، ضوابط و تعهدات طرفین قرارداد‌ استفاده از تالارها و خدمات مجالس نیز درقالب جدول‌هایی در اتحادیه تدوین شده است. همچنین تلاش کرده‌ایم تا ورودی هر فرد در مراسم ازدواج را تا سقف ۳۰ تا ۴۰هزار تومان کاهش دهیم. به مشتریان نیز توصیه می‌شود برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی برای زوج‌های جوان و خانواده‌های آنان در تجهیز مجالس یا استفاده از تالارهای پذیرایی، تنها به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مراجعه کنند. 
مشتریان هنگام عقد قرارداد برای استفاده از خدمات این واحدهای صنفی دارای پروانه کسب، باید نرخ خدمات دریافتی را با نرخ‌های اعلامی اتحادیه تطبیق دهند و تنها در این صورت است که امکان برخورد اتحادیه با تخلفات احتمالی واحدهای صنفی مجاز وجود دارد. همچنین نرخ خدمات واحدهای صنفی از تجهیز مجالس و سفره عقد گرفته تا پذیرایی و ... براساس ضوابط کمیته فنی و بازرسی اتحادیه و با بررسی نوع امکانات، سوابق، مدیریت، آموزش‌ها و سایر استانداردهای تدوین شده، مشخص می‌شود و واحدهای صنفی ملزم هستند تا این نرخ‌ها را به‌صورت آلبوم‌ در اختیار مشتریان قرار دهند.

افزایش واحدهای غیرمجاز چه تأثیری در این زمینه داشته است؟
فعالیت واحدهای غیرمجاز مشکلات جوانان برای استفاده از خدمات تجهیز مجلس و تالارهای پذیرایی را دوچندان کرده است. متأسفانه اکنون برخی افراد با درج آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی و معرفی اماکن غیرواقعی و رؤیایی به زوج‌های جوان، وعده ‌برپایی مراسمی را می‌دهند که در عمل واقعیت ندارد؛ زیرا اصلا چنین اماکنی وجود نداشته و عکس‌های منتشر شده مربوط  به محل‌های غیرمرتبط با اماکن مورد نیاز برای برگزاری این مراسم است و در نهایت نیز بسیاری از زوج‌های جوان در استفاده از اینگونه خدمات و برگزاری مراسم با مشکل مواجه می‌شوند. با وجود این بیشتر نارضایتی مشتریان از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در زمینه قراردادهایی است که منعقد و سپس لغو می‌شود. اما واحدهای صنفی به بازگرداندن وجه دریافتی مشتریان کنسلی حداکثر ظرف مدت 45روز ملزم هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید