• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75231
+
-

بازسازی بناهای یادگار بزرگان بوشهر

خبر
بازسازی بناهای یادگار بزرگان بوشهر

امام جمعه بوشهر با اشاره به این‌که طرح احیای مسجد جمعه و ساختمان مجلسی شیخ حسن ‌آل‌عصفور در بافت تاریخی بوشهر متوقف شده بر احیا و بازسازی بناهای یادگار بزرگان این استان تاکید کرد.

 به گزارش تسنیم، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» با بیان این‌که بافت تاریخی بوشهر دارای بناهای مهم تاریخی مربوط به ادوار گذشته است اظهار کرد: ساختمان مسجد جمعه و مجلسی شیخ حسن آل‌عصفور یکی از بناهای فرهنگی قدیمی جهان تشیع و ایران در بوشهر است. 

امام جمعه بوشهر با بیان این‌که آل‌عصفور صاحبان تالیفات ارزشمندی است افزود: 2 بنای مسجد آل‌عصفور و مجلسی یادگار بزرگان، فرهیختگان و علمای بوشهر در بافت تاریخی این شهر است که در تاریخ تشیع همچون ستاره‌ای پرفروغ و بی‌غروب درخشیده‌اند. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که نخستین مبارزه با انگلیس در بوشهر از مسجد جمعه و با حکم مرحوم شیخ حسن آل‌عصفور آغاز شد اظهار کرد: مسجد جمعه و ساختمان مجلسی شیخ حسن ‌آل‌عصفور در گذشته مراکز حضور، آموزش و تدریس علما و محل عبادت بزرگان و حوادث بزرگ تاریخی مثل مشروطیت و تاریخ بزرگ مبارزه با انگلیس بوده است. 

 امام جمعه بوشهر مسجد جمعه را نیز نیازمند تعمیرات دانست و افزود: امیدوارم مسئولان در این باره اقدامات لازم را به عمل آورند و هرچه سریع‌تر این دو بنای مهم و تاریخی جهان تشیع و ایران را مرمت و شرایطی فراهم کنند که این دو مرکز که وقایع و حوادث مهم تاریخی در آن صورت گرفته، به سرانجام برسد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید