• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75212
+
-

افزایش صادرات کالا از بوشهر

مدیر کل گمرکات استان بوشهر از افزایش ۲۶ درصدی صدور کالاهای غیرنفتی در استان خبر داد و گفت: در اوج تحریم‌ها 6/10 میلیون تن انواع کالاها از استان بوشهر صادر شد. 

به گزارش مهر، «بهروز قره‌بیگی» افزود: در 5 ماه امسال، صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل در حاشیه خلیج فارس ظرفیت‌های مهمی در عرصه تجارت و مبادلات اقتصادی به کشورهای دیگر دارد و گمرکات در سواحل استان مستقر است.

 قره‌بیگی خاطرنشان کرد: برای تسریع در امر صادرات و واردات کالا گمرکات چهارده‌گانه استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است که نقش مهمی در تسریع ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و تجار ایفا می‌کند.

مدیر کل گمرکات استان بوشهر گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، تجارت دریایی در استان بوشهر رونق دارد. وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون، صادرات کالای غیرنفتی بدون میعانات گازی از گمرکات استان افزایش ۲۶ درصدی داشته است. 

وی تصریح کرد: محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، و انواع آبزی و سبزی و صیفی محصولاتی صادراتی است که این محصولات به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، قطر، برزیل، عراق و پاکستان صادر شده و ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار میزان صادرات بوده است.

قره‌بیگی خاطرنشان کرد: در ۵ ماه امسال، با احتساب میعانات گازی ۱۱.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است. همچنین، ۱۸۰ هزار تن انواع کالا از گمرکات استان بوشهر وارد گمرکات شده و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش دارد.


کاهش واردات

این مسئول افزود: ارزش کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر در این مدت ۴۳۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد کاهش داشته است. 

مدیر کل گمرکات استان بوشهر اظهار کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل کره حیوانی، چای سیاه، لاستیک خودرو سواری، موز، یراق‌آلات، تخمه آفتاب‌گردان و قطعات خودرو بوده که این کالاها از کشورهای چین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، سری‌لانکا، ایتالیا، فرانسه، کره جنوبی و تایوان وارد کشور شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید