• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75223
+
-

تذکر به بانک‌های فارس برای مصرف زیاد برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با اشاره به مصرف زیاد برق در بانک‌ها گفت: از طریق مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم با آنان برخورد و تذکر داده شد، ولی نظارت روزانه بر مصرف برق دشوار است. 

به گزارش تسنیم، «عبدالعزیز کریمی» به تشریح وضعیت مصرف برق در فصل تابستان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آمارها 24 مرداد امسال با مصرف 3291 مگاوات مصرف برق، بیشترین میزان مصرف انرژی برق در استان فارس ثبت شده است. وی با بیان این‌که با وجود مصرف بالای انرژی برق، تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کرده‌ایم گفت: در حال حاضر، ساعات پیک مصرف از روز به ساعات پایانی روز تغییر پیدا کرده و ساعت اوج مصرف از ساعت 12 ظهر به ساعت 16 افزایش یافته است. 

کریمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این‌که بر اساس مصاحبه‌های قبلی بانک‌ها بیشترین مصرف انرژی برق را در فارس داشته‌اند و با آنان برخورد شده است یا خیر گفت: از طریق مراجع قضایی به عنوان مدعی‌العموم با آنان برخورد و تذکر داده شد، ولی به دلیل این‌که ابزاری برای تعیین میزان مصرف روزانه ادارات در اختیار نداریم نظارت روزانه آن دشوار است. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس افزود: با توجه به این‌که طرح تغییر ساعات ادارات در استان تداوم پیدا نکرد، نتوانستیم انرژی بیشتری ذخیره کنیم. وی با بیان این‌که امروز هیچ منطقه‌ای از استان وجود ندارد که مردم آن منطقه از نعمت انرژی برق برخوردار نباشند گفت: با این روند افزایشی در هر 10 سال به اجبار باید طول خطوط و نیروگاه‌ها را افزایش بدهیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید