• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75208
+
-

بزرگداشت استاد رحیم هودی در شیراز

کوتاه از فارس
بزرگداشت استاد رحیم هودی در شیراز

طی مراسمی از «رحیم هودی» بازیگر و مدرس تئاتر در شیراز تجلیل و نشان مفاخر فرهنگ و هنر به این هنرمند پیش‌کسوت اعطا شد. به گزارش ایسنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم گفت: او عمرش را صرف اعتلای فرهنگ و هنر نه تنها فارس، بلکه ایران کرد. 

«صابر سهرابی» با اشاره به این‌که هودی هنرمندی نام‌آشنا برای مردم فارس و ایران است گفت: از ویژگی‌های او تلاش وافر برای اعتلای هنر زادگاهش، شیراز، بوده است. او یکی از نکات بارز شخصیت هودی را توجه به آموزش هنر نمایش دانست و گفت: استاد هودی بدون حب نفس در راه آموزش افراد از هیج اقدامی فروگذار نکرد. 

سهرابی با تاکید بر این‌که بسیاری از هنرمندان امروز عرصه تئاتر آموزش‌دیده کلاس‌های استاد هودی بوده و هستند گفت: استاد هودی همیشه پلی فراروی جوانان فارس برای عبور از دره ناکامی‌ها و رسیدن به موفقیت بوده است.

 استاد هودی تنها یادگار باقی‌مانده از نسل سوم تئاتر شیراز محسوب می‌شود؛ یادگاری که بیش از 70 سال به شکل آفاقی و انفسی در تئاتر نقش آفریده و در بیش از 100 نمایش به عنوان بازیگر یا کارگردان حضور داشته است. در این مراسم «ابراهیم گشتاسبی راد» معاون فرهنگی شهرداری پیام «حیدر اسکندرپور» شهردار شیراز را قرائت کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید