• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75198
+
-

بهره‌برداری از ٢٦ پروژه برقی در فارس و بوشهر

خبرخوان
بهره‌برداری از ٢٦ پروژه برقی در فارس و بوشهر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اعلام کرد که در گرامی‌داشت هفته دولت امسال، ٢٦ عنوان پروژه برقی استان‌های فارس و بوشهر به مناسبت هفته دولت با اعتبار ١٧٠ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش ایسنا، «عبدالعزیز کریمی» بیان کرد: ١٦ پروژه از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در استان فارس و بقیه در استان بوشهر واقع شده است. 

وی افتتاح خط ۱۳۲ کیلوولت عسلویه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، خط ۱۳۲ کیلوولت کنگان ۲ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، خط ۶۶ کیلوولت ششده ۲ در شهرستان فسا با اعتبار ۲ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت خط ‌هادی ۶۶ کیلوولت دهنوی باباحاجی با اعتبار ۳ میلیارد تومان، اتصال خط ۶۶ کیلوولت پست ۲۳۰ لار با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان، باز‌سازی پایه H خط ۶۶ کیلوولت لار با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان و سیم‌کشی فیبر نوری خط ۱۳۲ کیلوولت کنگان- عسلویه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از جمله طرح‌های مورد افتتاح در هفته دولت است. 

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس، احداث نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های قابل افتتاح است. 

کریمی گفت: افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت کنگان ۲، احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ششده فسای ۲، احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت خشت، راه‌اندازی دوبی ترانس، راه‌اندازی کلیدخانه ایستگاه ۱۳۲ بردخون، خرید و تعویض ۶ دستگاه بریکر ۲۳۰ کیلوولتی، توسعه 2 فیدر ۶۶ در پست نیروگاه کازرون، مانیتورینگ و کنترل ایستگاه‌های بیضا، راه‌اندازی اسکادا و نصب RTU در ۱۲ ایستگاه منطقه بوشهر از جمله پروژه‌های مورد احداث در استان فارس و بوشهر است. 

وی در ادامه با این موضوع که طی سال‌های گذشته عملکرد شرکت برق منطقه‌ای به گونه‌ای بوده است که تاکنون هیچ شهری از برق محروم نیست افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همکاری مردم در تابستان سال جاری کمترین خاموشی را پشت سر گذاشتیم. 

کریمی عنوان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که مصرف برق در کشورمان شتاب‌زده و غیرمنطقی در حال رشد است و مصرف برق ۷ درصد افزایش یافته است‌ که این موضوع باید بررسی و علت‌یابی شود. وی گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع بزرگ در قالب طرح خودتامین، کاهش ساعات ادارات و فرهنگ‌سازی عمومی با هدف کاهش اوج مصرف برق این اقدامات انجام دادیم. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان این‌که در تابستان امسال در بعضی از روزها ۷۳۵ مگابایت برق مصرف شد اعلام کرد که ۲۴ مرداد بیشترین اوج مصرف برق حداقل پیک 3۲۹۱ بوده که نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید