• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75191
+
-

هیرمند صاحب کشتارگاه صنعتی می‌شود

هم‌زمان با هفته دولت ۲۴۱ پروژه هفته دولت در حوزه جهاد کشاورزی استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از جمله آنها کلنگ‌زنی کشتارگاه صنعتی در هیرمند است.

به گزارش ایرنا،مراسم کلنگ‌زنی کشتارگاه صنعتی شهرستان هیرمند نیز از سوی استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.   یکی از سرمایه‌گذاران این کشتارگاه در این مراسم بیان کرد: این مجموعه توان کشتار ۱۰۰ رأس دام سنگین، ۱۵۰ نفر شتر و ۵۰۰ رأس دام سبک را دارد. 

«محمد رخشانی» تصریح کرد: این طرح در ۱۰ ماه آینده در صورت دریافت تسهیلات به بهره‌برداری خواهد رسید. 

 وی مجموع سرمایه‌گذاری این بخش را ۲۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این طرح در زمینی به گستره ۴۰ هزار متر‌ مربع ساخته می‌شود. 

این سرمایه‌گذار بیان کرد: این کشتارگاه ظرفیت تولید ۱۵ تن را دارد و در هر شیفت ۵۳ نفر مشغول کار خواهند شد. وی ادامه داد: این کشتارگاه نخستین کشتارگاه کشور است که سیستم تبدیل ضایعات به مواد مورد استفاده را دارد. 


مزرعه پرورش شترمرغ در هیرمند 

مزرعه پرورش شترمرغ به ظرفیت ۶۰۰ قطعه در شهرستان هیرمند با حضور استاندار، امام‌جمعه و فرماندار هیرمند و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان افتتاح شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: این مرکز ۶۰۰ قطعه‌ای چهارمین طرح صنعتی پرورش شترمرغ در شهرستان هیرمند است. 

«غلام‌حیدر ذورقی» افزود: ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری اولیه این طرح است که ۷۵۰ میلیون تومان از محل تسهیلات روستایی و ۱۵۰ میلیون تومان آورده شخصی بوده است. 

وی بیان کرد: هم‌اینک ۲۰۰ قطعه شترمرغ در این مرکز موجود است. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: 241 پروژه هفته دولت در حوزه جهاد کشاورزی استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و اعتبار هزینه‌شده برای این طرح‌ها ۴۰۲ میلیارد ریال است که زمینه ایجاد ۸۵۰ شغل دائم و ۵۴ هزار نفرروز شغل موقت را فراهم کرده است. 

وی اضافه کرد: ۸۲ طرح بزرگ و کوچک ویژه هفته دولت در شهرستان مرزی هیرمند راه‌اندازی می‌شود. 


مدرسه عشایری سفیدآبه کلنگ‌زنی شد

مدرسه ۱۲ کلاسه عشایری منطقه سفیدآبه نیمروز نیز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور استاندار و جمعی از مدیران این استان در حوزه روستایی سفیدآبه کلنگ‌زنی شد. 

 استاندار در این مراسم با تاکید بر مشارکت عمومی در ساخت مدرسه اظهار کرد: مشارکت مردم به‌ویژه خیران در ساخت مدرسه نقش مهمی در توسعه فضای آموزشی دارد. 

 «احمدعلی موهبتی» افزود: مردم و اقوام ساکن در منطقه سفیدآبه از جمله اقوام اصیل، خیرخواه و مهمان‌نواز ساکن در دروازه ورودی استان هستند که انتظار می‌رود در کار خیر ساخت مدرسه نیز مشارکت کنند. 

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: این مدرسه با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در مدت یک سال ساخته خواهد شد. 

 «رضا سرحدی‌نیا» افزود: این مدرسه در ۲ طبقه و زیر بنای 1۷۰۰ متر‌ مربع برای سهولت در ارائه آموزش به دانش‌آموزان این منطقه ساخته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید