• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75129
+
-

آ‎غاز ساخت 7هزار واحد مسکونی در هرمزگان

همزمان با چهارمین روز هفته دولت عملیات ساخت بیش از ۷هزار واحد مسکونی با پیام ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری در مناطق مختلف هرمزگان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز سه‌شنبه در مراسم آغاز این پروژه هدف از اجرای این طرح را تامین نیاز زوج‌های جوان اقشار آسیب‌پذیر به مسکن اعلام کرد. «سید محمد پژمان» افزود: در کشور ۴۰۰هزار واحد در قالب اقدام ملی طرح مسکن امید ساخته خواهد شد که هم از افزایش قیمت مسکن جلوگیری خواهد کرد و هم قیمت تمام شده مسکن را کاهش خواهد داد. وی اظهار امیدواری کرد که۴۰۰هزار واحد مسکونی در کشور و بیش از ۷هزار واحد در هرمزگان ظرف مدت دو سال تکمیل و عرضه شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: یک سوم اقتصاد ایران در بخش مسکن است که تمام ملزومات آن در داخل کشور وجود دارد و طرح مسکن امید می‌تواند سایر بخش‌های اقتصادی را نیز فعال و اشتغال مناسبی ایجاد کند.
پژمان ادامه داد: ۵۰۰هزار واحد مسکن مهر ناتمام نیز در کشور وجود دارد که با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال تکمیل خواهند شد.


توسعه در شرایط تحریم 

«فریدون همتی» استاندار هرمزگان نیز در این مراسم ضمن اعلام آمادگی استان برای ساخت بیش از ۷هزار واحد مسکونی برای اجرای سیاست‌های رئیس جمهوری و دولت اظهار کرد: حدود ۴۲درصد از مساحت شهر بندرعباس بافت فرسوده است که نزدیک به ۲۵۰هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و امیدواریم بخشی از بافت‌های فرسوده با استفاده از ظرفیت ۷هزار واحد مسکونی جدید بازسازی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این مراسم اعتبار مورد نیاز برای ساخت حدود ۷هزار واحد مسکونی جدید در استان را ۱۹۴۶میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۱۵۰۰میلیارد تومان از این اعتبار از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین می‌شود.
به گفته «آرش رضایی» دولت نیز حدود ۴۰۰میلیارد تومان از راه تامین زمین و دیگر مجوزها و زیرساخت‌ها در این طرح مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: حدود ۳هزار واحد مسکونی از خانه‌های جدید در بافت‌های فرسوده خواهد بود و ۳۵۰۰واحد مسکونی نیز در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰هزار نفر ساخته خواهد شد. حدود ۴۰۰واحد نیز در شهر جدید علوی پیش‌بینی شده که این شهر را متحول خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان شد: فعالیت‌های خوبی در امور زیربنایی در استان انجام شده که ساخت حدود ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه بخشی از این فعالیت‌هاست.

رضایی اضافه کرد: در حوزه راه روستایی نیز هم‌اکنون ۹۷درصد روستاهای بالای یک‌صد خانوار راه آسفالته دارند و دغدغه‌ای که اکنون با جدیت در حال پیگیری است ایجاد راه مناسب برای روستاهای با کمتر از ۲۰خانوار جمعیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید