• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75182
+
-

روند کاهشی بیکاری در استان بوشهر

بهار ۹۷ نرخ بیکاری 10/9 درصد بود و در 3 ماه نخست امسال به 9/9 درصد رسید

هفته دولت
روند کاهشی بیکاری در استان بوشهر

بوشهری‌ها با دست پر خود را برای شروع هفته دولت آماده کرده و انبوهی از طرح‌های این استان تاکنون با حضور مقامات استانی و دولتی یا به بهره‌برداری رسیده یا کلنگ‌زنی شده است. وجود همین طرح‌ها کافی است تا حرف‌های استاندار را در خصوص روند کاهشی بیکاری در استان بپذیریم. او در جلسه‌ای با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از تلاش آنها برای پوشش اخبار استان، از کارهای انجام‌شده گزارشی ارائه کرد.

به گزارش مهر، «عبدالکریم گرواند» با بیان این‌که نرخ بیکاری در سال گذشته 5/10 درصد بوده است اظهار کرد: میزان بیکاری در استان کاهشی بوده است. بهار ۹۷ میزان بیکاری 10/9 درصد بود و در 3 ماه نخست امسال به 9/9درصد رسید. 

استاندار همچنین درباره سرعت‌بخشی در اجرای پروژه‌ها گفت: برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و با وجود موانع و مشکلات اقتصادی در کشور زمان ساخت پروژه‌ها کاهش یافته است. 

وی با اشاره به این‌که برای خروجی دوم بوشهر ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: باید پل این مسیر ساخته شود تا شاهد تکمیل مسیر خروجی دوم بوشهر که اهمیت زیادی در استان دارد، باشیم. 


برخورد با خودروهای شوتی

گراوند در مورد برخورد با خودروهای شوتی نیز گفت: کسانی که کالاهای همراه ملوان را وارد می‌کنند باید عوارضی پرداخت کنند. قاعدتا باید خروجی‌ها را کنترل کنیم و در استان با آنها برخورد نشود. اعتقاد داریم باید در مورد پدیده‌های ماشین‌های شوتی ساماندهی جدی صورت گیرد. وی تاکید کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی کسی جنسی را وارد می‌کند، از معافیت‌ها بهره ببرد و عوارض قانونی را پرداخت کند و برگ سبز هم صادر شود تا شاهد این بگیر و ببندها در استان نباشیم. 


وضعیت بافت فرسوده و تیم‌های لیگ برتری

استاندار بوشهر از هزینه ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی وضعیت زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: بافت تاریخی بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش می‌کنیم محیط مناسبی در این بافت ایجاد شود. 

وی درباره کمک به رفع مشکلات شاهین شهرداری بوشهر بیان کرد: 2 تیم در لیگ برتر فوتبال کشور داریم و تا جایی که برای ما ممکن باشد تلاش می‌کنیم مشکلات این تیم‌ها رفع شود. امیدواریم حامی مالی برای این دو تیم پیدا شود تا بتوان مشکلات هر دو تیم را حل کرد. وی با بیان این‌که موضوع عدم تیم‌داری شهرداری‌ها در لیگ برتر با اخذ یک مجوز از وزارت کشور برای تیم شاهین شهرداری بوشهر برطرف شد افزود: تلاش می‌شود مشکلات این تیم‌های لیگ برتری از جمله شاهین شهرداری بوشهر برطرف شود. 


جشنواره رجایی

استاندار بوشهر یکی از شاخص‌های دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی را انتصاب بانوان و جوانان شایسته دانست و گفت: سال گذشته 2 شاخص انتصاب بانوان مدیر و جوانان و تعامل با رسانه‌ها موضوع ارزیابی مدیران قرار داده شد و از روابط عمومی استانداری خواسته‌ شد میزان پاسخگویی مدیران را به رسانه‌ها رصد کنند. البته امتیاز برخی از ادارات صرفا به سبب نداشتن این دو شاخص کم شد. 


طرح‌های آب‌رسانی 

وی همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های آب‌رسانی خاطرنشان کرد: بوشهر تنها مرکز استان‌ در کشور بود که حتی نوبت‌بندی آب در زمستان در آن اعمال می‌شد که اکنون با اجرای طرح‌های آب‌رسانی این چالش در حال برطرف شدن است. استاندار بوشهر بیان کرد: اکنون ظرفیت‌های استان به سمتی پیش می‌رود که تا 2 سال آینده مشکل آب آشامیدنی استان به شکل فزاینده‌ای برطرف می‌شود. 

استاندار بوشهر سپس افزایش هزینه بلیت هواپیما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشکل بلیت هواپیما و افزایش قیمت آن صرفا بر اساس جابه‌جایی زائران خانه خدا بود که با پایان یافتن انتقال حجاج این مشکل در کشور و استان بوشهر برطرف می‌شود. گراوند با بیان این‌که با مدیرانی که دارای کارایی لازم نیستند خداحافظی می‌کنیم افزود: جابه‌جایی یک مدیر برای ما کار سختی نیست و باید اصلاحاتی در مورد مدیران کم کار صورت گیرد. 


نقش رسانه‌ها

گراوند با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه استان بوشهر در شتاب‌بخشی به روند توسعه استان اظهار کرد: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در سالم‌سازی محیط اداری، پاسخگوی ادارات، بیان عیب و نقص و قوت داشته‌اند که باید قدردان آنها باشیم. وی با بیان این‌که نقد فعالیت و عملکرد مسئولان در حوزه رسانه‌ها تخریب نیست افزود: تلاش رسانه‌های استان بوشهر برای توسعه شتابان استان است. 

گراوند با تاکید بر ادامه تور رسانه‌ای برای دیدن و انعکاس اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر افزود: تلاش می‌شود تور رسانه‌ای ملی استانی در بوشهر برگزار شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید