• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75174
+
-

بهره‌مندی۹۳ درصد جمعیت شهری کرمان از گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز:  تا پایان سال ۹۹ تلاش می‌کنیم کل استان از گاز بهره‌مند شوند

انرژی
بهره‌مندی۹۳ درصد جمعیت شهری کرمان از گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان از برخورداری ۹۳ درصدی جمعیت شهری این استان از نعمت گاز خبر داد. 

به گزارش مهر «منوچهر فلاح» افزود: از سال ۷۲ هنگامی که خط لوله گاز به کرمان آمد، سیرجان و رفسنجان اولین شهرستان‌هایی بودند که از نعمت گاز برخوردار شدند و در سال ۷۵ مشعل شهر کرمان روشن شد. 

فلاح یادآور شد: طی ۲۶ سال گذشته از ۷۱ شهر استان کرمان ۵۳ شهر از نعمت گاز بهره‌مند شدند. در حال حاضر در ۱۷ شهر کار اجرایی شروع شده و فقط جبالبارز است که به تازگی مجوز گازگشی آن را گرفته‌ایم. تا پایان سال ۹۹ تلاش می‌کنیم همه استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش گاز قرار دارند، لذا پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به 100 درصد برسیم. در روستاها از 4۸۰۰ روستا 3۳۰۰ روستا واجد شرایط گاز‌رسانی هستند که از این آمار 1۱۷۴ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند. پیمانکار ۴۲۰ روستای دیگر تعیین شده و ۱۰۹ روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار هستند. 

وی گفت: تاکنون بیش از 2 هزار کیلومتر خط فشار قوی گاز، ۱۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه، ۴۰۳ علمک گاز، برخورداری ۶۷۰ هزار خانواده از نعمت گاز از اقدامات انجام‌شده در استان است. 


راه‌اندازی ۷۷ جایگاه سی‌ان‌جی در کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: تاکنون در حوزه صنعت ۷۸۰ واحد کوچک و بزرگ از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند. همچنین ۷۷ جایگاه سی‌ان‌جی برای سوخت‌رسانی راه‌اندازی شده است. 

فلاح گفت: از 8 میلیارد متر مکعب گاز در سال گذشته ۱۸ درصد در بخش مصارف خانگی، ۳۵ درصد صنعت و ۴۷ درصد در بخش نیروگاه مصرف شده است. 

وی در خصوص رویکردها و اولویت‌های شرکت گاز گفت: تمام تلاش ما این است که گازرسانی به مناطق جنوب و شرق را تسریع کنیم؛ لذا خط انتقال گاز کهنوج به جیرفت مهم‌ترین اقدام سال گذشته بود. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به این‌که گاز محور توسعه و پیشران در توسعه است، گفت: در کرمان گازرسانی به حوزه صنعت را در برنامه داریم؛ لذا در ابتدای سال ۹۸ کار با 8 محور شروع شده و 5 محور در حال آماده‌سازی است.  وی افزود: در سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۰۰ مشترک گاز در کرمان وجود داشت. همچنین ۲۵ هزار و ۳۰۰ انشعاب جدید در استان نصب کردیم.  وی به برنامه‌های سال جاری شرکت گاز اشاره کرد و یادآور شد: امسال مزین به نام سال رونق تولید شده، لذا بیشتر بخش صنعت را مد نظر داریم. ۱۱ شهرک صنعتی، چند کوره، ۵۷۶ واحد کوچک و بزرگ از نعمت گاز برخوردار شدند. 

فلاح ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ میلیون لیتر سوخت در استان کرمان صرفه‌جویی شود و بهترین راه مبارزه با سوخت قاچاق، گاز‌رسانی به مناطق به خصوص جنوب خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید