• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75152
+
-

واردات قطعات خودرو از بندر چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مواد اولیه و قطعات خودرو که تامین آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است در آینده از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد. 

به گزارش ایسنا «محمدعلی حسن‌زاده» در جلسه هماهنگی واردات قطعات و مواد اولیه شرکت‌های خودروسازی کشور از طریق بندر چابهار که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور کلید توسعه محور شرق است. 

به گفته وی برای رعایت اصل پدافند غیرعامل، اختصاص 50 درصد کالاهای اساسی وارداتی 2 شرکت بزرگ دولتی کشور از طریق بندر چابهار توسط وزارت صمت ابلاغ شده است. 


پذیرش کالا و کشتی بدون محدودیت 

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به قابلیت بالای بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا گفت: این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری 5/8 میلیون تن کالا شرایط مطلوبی برای صادرات و واردات کالا دارد. 

 «بهروز آقایی» اظهار کرد: 30 دستگاه استراتژیک برای سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری به تجهیزات این بندر اضافه شده است. 

وی با اشاره به استانداردهای بالای بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد: این بندر قابلیت پذیرش کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از نظر پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی ندارد. 

در این نشست مقرر شد پس از ارائه مشوق‌ها و کاهش هزینه‌های تمام‌شده کالا با هم‌افزایی سازمان بنادر و دریانوردی و سایر ارگان‌های مرتبط نسبت به انتقال بخشی از کالاهای مورد نیاز خودروسازی‌های کشور اقدام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید