• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 75062
+
-

رتبه دوم کردستان در خرید گندم از کشاورزان

۶۸۴ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شد

رتبه دوم کردستان در خرید گندم از کشاورزان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از طریق مراکز خرید گندم در کردستان ۶۸۴ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده و در حال حاضر کردستان در رتبه دوم کشوری قرار دارد. 
«جمال صالحی» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن گندم از گندم‌کاران خوزستان، ۶۸۴ هزار تن از کردستان و ۶۴۲ هزار تن نیز از فارس خریداری شده است. به این ترتیب استان‌های خوزستان، کردستان و فارس رتبه‌های اول تا سوم تولید گندم کشور را تا امروز به دست آورده‌اند.

 وی ادامه داد: ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان کردستانی در مجموع هزار و ۱۸۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که از این رقم ۷۸۷میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن به حساب گندم‌کاران کردستانی واریز شده است.  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان این‌که مراکز خرید تضمینی در کردستان تا پایان شهریور برداشت گندم‌کاران را خریداری می‌کنند، افزود: امسال دولت برای تشویق گندم‌کاران برای تحویل محصول به مراکز خرید بخش خصوصی و دولتی 5میلیارد و ۴۸۱ میلیون تومان کمک هزینه حمل‌و‌نقل به کشاورزان پرداخت کرده است. صالحی گفت: میزان خرید روزانه گندم در این استان 5هزار و ۵۳۲تن است و در سال جاری بیجار با ۲۰۵ هزار تن، قروه با ۱۳۱ هزار تن و دهگلان با ۹۹ هزار تن در رتبه‌های اول تا سوم خرید تضمینی استان قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندم‌کاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود، بیان کرد: در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید