• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 75058
+
-

خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در کردستان

مدیرکل تعاون روستایی کردستان گفت:‌ خرید حمایتی گوجه‌فرنگی تولیدی مزارع استان از روز شنبه ۲ شهریور با نرخ مصوب آغاز شده است. به گزارش ایرنا «پیمان اسکندری» اظهار کرد: این طرح به علت کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان، از بین رفتن انگیزه کشت و تولید این محصول از سوی تعاون روستایی انجام می‌شود. 

وی افزود: در قالب این طرح حمایتی، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به نمایندگی از دولت برای خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در قالب ساز و کار تعریف شده و با رعایت سقف قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم محصول با سبد یک‌بار مصرف اقدام می‌کند.

اسکندری با اشاره به این‌که بهای محصول خریداری شده به حساب کشاورزان واریز می‌شود، اضافه کرد: برخی از کارخانه‌های فراوری کردستان به نمایندگی از تعاون روستایی استان آماده دریافت محصول بهره‌برداران هستند که لیست آنها شنبه اعلام می‌شود. طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی امسال هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی رفته و پیش‌بینی می‌شود با میانگین برداشت ۶۶ تنی در هر هکتار بهره‌برداران حدود ۱۲۰ هزار تن از این محصول امسال برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید