• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 75059
+
-

برپایی 3 بیمارستان صحرایی برای زائران اربعین

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: با توجه به تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرز رسمی خسروی، ارائه خدمات درمانی به این تعداد زائر وظیفه سنگینی است. در این زمینه 3 بیمارستان تخصصی صحرایی در مرز خسروی و شهر قصر شیرین برپا می‌شود. به گزارش ایرنا «جعفر همتی» در کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: این بیمارستان‌ها با همکاری ارتش، سپاه و جمعیت هلال احمر با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و کمیته درمان برپا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان شهرستان قصر شیرین و بیمارستان‌های سرپل ذهاب و مراکز درمانی و همچنین ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه با همه توان برای ارائه خدمات لازم به زائران اربعین تجهیز و آماده هستند. 
همتی افزود: نیاز است که ۵۰ پایگاه بهداشتی و همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس و ۱۰دستگاه اتوبوس‌آمبولانس برای ارائه خدمات درمانی از قصر شیرین تا مرز رسمی خسروی استقرار یابند. 
رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: 3 فروند بالگرد نیز در قصر شیرین و مرز خسروی مستقر می‌شود تا در صورت نیاز به‌کارگیری شوند. 

او اضافه کرد: نصب ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مرز خسروی و مجموعه پایانه و هزار چشمه سرویس بهداشتی در مسیر قصر شیرین به مرز خسروی و بهره‌گیری از کمک شهرداران استان کرمانشاه و شهرداری منطقه ۱۳ تهران نیز برای تنظیف و پسماند و ایجاد پست قرنطینه در مرز نیز از دیگر اقدام‌های صورت گرفته از سوی کمیته درمان اربعین است. 

فرماندار قصر شیرین هم در این جلسه گفت: اربعین فرصتی مناسب برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی درمان این شهرستان است و هم‌اکنون بیمارستان این شهرستان با امکانات مناسب فاقد پزشک و کادر درمانی متخصص است. 
«مرادعلی تاتار» افزود: مردم قصر شیرین مرزداران وفادار نظام و دارای پیشینه مقاومت و ایثارگری در دفاع از نظام و انقلاب هستند، از این رو شایسته امکانات مناسبند.
وی ادامه داد: با توجه به جمعیت شناور شهرستان قصر شیرین از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخواست داریم نسبت به برطرف کردن دغدغه‌های درمانی مردم شهرستان توجه ویژه داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: کمیته درمان در 5 بخش امداد فوریت‌ها و اورژانس پیش‌بیمارستانی، درمانی، بهداشت، غذا و پشتیبانی خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می‌کند. پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار بیمارستان‌های صحرایی و کادر تخصصی و همچنین ارائه خدمات بهداشتی در ایام تردد صورت گرفته است. 

«محمودرضا مرادی» افزود: ۲ درمانگاه خسروی با ۱۰ میلیارد ریال تجهیز شده است و هم‌اکنون برای خدمات‌رسانی به زائران کاملا آماده است. وی ادامه داد: ۱۰ پایگاه اورژانس در مسیر قصر شیرین به خسروی، ۲ پایگاه در محل پارکینگ‌ها و ۲ پد بالگرد در مرز خسروی نیز از دیگر امکانات پیش‌بینی شده برای زائران اربعین است. وی گفت: اکنون 3 پزشک متخصص شامل بیهوشی، اطفال و جراحی در بیمارستان شهرستان قصر شیرین مستقرند و تلاش می‌کنیم از ظرفیت اربعین برای جذب نیروهای متخصص برای استان کرمانشاه استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: بهترین امکانات در بیمارستان قصر شیرین شامل 3 اتاق عمل مجهز، 4 بخش ‌ای‌.سی.یو و سی.سی.یو و ۹۶ تخت، سونوگرافی و رادیولوژی قرار دارد که کادر تخصصی نیز به صورت موقت در ایام اربعین در این مرکز درمانی مستقر می‌شود.  مرادی گفت: در ایام اربعین هزار تن نیرو در بحث کمیته درمان به‌کارگیری می‌شوند و نظارت بر موکب‌ها و مکان‌های شناسنامه‌دار عرضه مواد غذایی و پذیرایی از زائران، نظارت بر اردوگاه‌ها و تامین سوخت خودروها از دیگر خدمات لازم از سوی این کمیته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید