• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 75060
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BV5x
+
-

آمادگی‌کرمانشاه برای واردات کالا

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: برای واردات کالا از طریق مرزهای استان کرمانشاه آمادگی داریم. به گزارش ایسنا «خلیل حیدری» با اشاره به تاکیدی که برای رونق واردات از مرزهای کرمانشاه خصوصا از طریق کشور عراق وجود دارد، اظهار کرد: در کرمانشاه زیرساخت‌های وارداتی مانند آنچه در بنادر وجود دارد نداریم، اما زیرساخت‌ها برای واردات کالا از عراق فراهم است. 

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها در شرایط ایده‌آل نیست، اما نمی‌توانیم برای افزایش واردات منتظر تکمیل زیرساخت‌ها بمانیم، بلکه باید کار را شروع کرد و در کنار آن زیرساخت‌ها را نیز تکمیل کنیم. 
ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان این‌که زیرساخت‌های نرم‌افزاری گمرک برای واردات کالا آماده است، تاکید کرد: تنها محدودیتی که داریم در زمینه انبارهای کالاست که برای این امر نیز راهکارهایی اندیشیده‌ایم.  حیدری عنوان کرد: آماده‌ایم برای تجار یا صاحبان صنایع که حجم زیادی واردات کالا دارند، قراردادهای انبار اختصاصی منعقد کنیم. این کار تاکنون برای چند شرکت در زمینه واردات و ترانزیت انجام شده است.

وی ادامه داد: نیازی نیست که این انبارها در نزدیکی مرز باشد و حتی می‌تواند جنب کارخانه‌های صنعتگران نیز باشد.  ناظر گمرکات استان کرمانشاه موضوع دیگری را که برای افزایش واردات باید مد نظر قرار بگیرد، طی کردن مراحل قانونی، ثبت سفارش کالا و همچنین آمادگی تجار عراقی و ایرانی دانست و اضافه کرد: باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که تجار عراقی تاکنون بیشتر در زمینه واردات کالا از ایران فعالیت داشته‌اند و سابقه و تجربه آنها در زمینه صادرات به ایران چندان زیاد نیست، لذا لازم است در این بخش نیز بسترهای لازم فراهم شود.

حیدری درباره این‌که کدام مرزهای استان می‌توانند واردات بیشتری داشته باشند نیز یادآور شد: هم‌اکنون روزانه چند کامیون آخال کاغذ، شمش آلومینیوم و... از مرز پرویزخان به کرمانشاه وارد می‌شود و امکان افزایش واردات از این مرز وجود دارد. به علاوه در مرز خسروی نیز زیرساخت‌های خوبی برای واردات کالا از عراق داریم.  وی در ادامه از واردات بیش از 18 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای استان کرمانشاه در 4 ماه امسال هم خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 71 درصد و از نظر وزن 36 درصد افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید