• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 75025
+
-

بوشهر موزه دفاع مقدس ندارد

بوشهر موزه دفاع مقدس ندارد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر گفت: ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این استان ضروری است. 

به گزارش مهر، سردار «غلامعلی کفاش» اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا کنگره و یادواره شهدا با کیفیت مناسب برگزار شود و پیام شهدا به‌خوبی منتقل شود. 

وی با تاکید بر این‌که صدای شهدا باید در جامعه شنیده شود تصریح کرد: یکی از جاهایی که در استان بوشهر مغفول مانده موزه فرهنگی و دفاع مقدس است. 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: هیچ جایی بهتر از موزه فرهنگی و دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وجود ندارد، ولی در استان بوشهر این موزه نیست و تنها استانی هستیم که موزه دفاع مقدس نداریم. سردار کفاش با بیان این‌که شهدای ترور باید به نسل‌های مختلف شناسانده شوند تاکید کرد: نباید فقط به برگزاری کنگره و یادواره‌ها بسنده کرد. تندیس و تصاویر شهدا باید بهتر و بیشتر در شهر نصب شود. 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان این‌که جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس به تعداد روزهای جنگ مورد حمله قرار گرفته است افزود: جزیره خارگ رزمندگانی خارج از جزیره نیز داشته است، ولی به‌خوبی شناسانده نشده‌اند. 

وی با بیان این‌که جزیره خارگ به عنوان جزیره مقاومت ایران اسلامی معرفی شود گفت: برای این‌که بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود باید همه دست به دست هم دهیم و کارهای اساسی انجام شود. 
سردار کفاش تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان به‌خوبی عمل کردند و امروز هم جوانان ما در عرصه مقاومت حضوری گسترده و پرشور خواهند داشت و باید فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ترویج کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید