• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74885
+
-

25مدال رنگارنگ بر سینه ورزشکاران فارس

ورزش
25مدال رنگارنگ بر سینه ورزشکاران فارس

ورزشکاران شرکت‌کننده از استان فارس در بیست‌ و دومین دوره رقابت‌های جهانی پیوند اعضا و بیماران خاص که در شهر نیوکاسل انگلستان برگزار شد، ۲۵ مدال کسب کردند.

 این دوره در حالی به پایان رسید که ورزشکاران شرکت‌کننده از فارس نسبت به دوره گذشته که ۱۳ مدال کسب کردند، در این دوره با ۲۵ مدال از نظر کمّی افزایش داشته‌اند، اما از نظر کیفی نسبت به سال ۲۰۱۷ اسپانیا که 4 مدال طلا کسب کردند، با 3 نشان طلای این دوره قابل قیاس نیست. 

به گزارش ایرنا، ملاک ارزیابی تیم‌های شرکت‌کننده در هر دوره از مسابقه‌ای که رشته‌های مختلفی حضور دارند ابتدا کسب نشان طلاست که بر اساس آن رتبه‌بندی می‌شود، و این بدان معناست که اگر کشوری در مجموع یک نشان طلا کسب کند و کشور دیگری صدها مدال نقره و برنز کسب کند، پایین‌تر از آن کشوری قرار می‌گیرد که تنها یک نشان طلا به دست آورده است. 

کسب 4 نشان طلای فارس در سال ۲۰۱۷ اسپانیا نسبت به 3 نشان طلای این دوره نشان‌دهنده این است که ورزشکاران فارس نتوانسته‌اند با این‌که یک ورزشکار هم بیشتر داشته‌اند به رکورد دوره قبل دست یابند. 

 «کلثوم ابراهیمی» پرافتخارترین ورزشکار استان فارس در دوره گذشته ( ۲۰۱۷ اسپانیا) با کسب ۲ نشان طلا، یک نقره و ۲ برنز عنوان بهترین ورزشکار کاروان ورزشی ایران در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرد و این در حالی است که این ورزشکار در این دوره مدال‌های طلایی دوره گذشته خود را تبدیل به ۲ نقره و ۲ برنز کرد. 

همچنین تکلیف هیات مدال‌آور ورزشکاران پیوند اعضا که هم‌اینک با سرپرستی اداره می‌شود، باید زودتر مشخص شود تا شخصی که به عنوان رئیس این هیات انتخاب می‌شود فرصت آن‌ را داشته باشد برای مسابقات جهانی در سال ۲۰۲۱ خوب برنامه‌‌ریزی کند. 

 موسی خلیفه (دو و میدانی)، صمد امین‌صفایی (بولینگ و پتانک)، مرتضی فنایی (دو و میدانی)، میثم همتی (دو و میدانی)، کلثوم ابراهیمی (دو و میدانی و بولینگ)، مریم مولایی (بدمینتون)، سحر مهدوی‌پور (دو و میدانی)، معصومه رضایی (دو و میدانی و پتانک)، فاطمه رمضانی‌زاده (پتانک و بولینگ)، رها رضایی فرد (دارت) و محمد بی‌طرف ۱۱ ورزشکار استان فارس در بیست و دومین دوره این رقابت‌ها بودند. 

رها رضایی فرد در رشته دارت، مرتضی فنایی در ماده پیاده‌روی و معصومه رضایی در رشته پتانک ورزشکاران طلایی فارس در رقابت‌های جهانی نیوکاسل بودند. همچنین موسی خلیفه در ماده پیاده‌روی، میثم همتی در پیاده‌روی، دو ۸۰۰ و ۴۰۰ متر، کلثوم ابراهیمی در بولینگ و پرتاب توپ، فاطمه رمضانی‌زاده در بولینگ و سحر مهدوی‌پور در دو ۸۰۰ متر نیز در این مسابقات 8 نشان نقره بر گردن آویختند. 

همچنین مرتضی فنایی در رشته دو 5 کیلومتر جاده، دو ۱۵۰۰ و ۸۰۰ متر، موسی خلیفه در ۴۰۰ متر، کلثوم ابراهیمی در پرتاب وزنه و نیزه، معصومه رضایی در پتانک دونفره (دوبل)، دو ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر، مریم مولایی در بدمینتون انفرادی و دونفره، سحر مهدوی‌پور در رشته پتانک دونفره نیز ورزشکاران استان فارس بودند که ۱۴ نشان برنز را به خود اختصاص دادند.  صمد امین‌صفایی در رشته بولینگ و پتانک و محمد بی‌طرف در رشته دارت ۲ ورزشکار استان بودند که در این مسابقات نتوانستند مقامی کسب کنند. 

رقابت‌های جهانی پیوند اعضا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و کاروان ورزشی ایران در ۲ دوره قبل این مسابقات که به ترتیب در سال ۲۰۱۵ در آرژانتین و سال ۲۰۱۷ در اسپانیا برگزار شده بود، در جایگاه ششم قرار گرفت. در بییست و دومین دوره این مسابقات که در نیوکاسل انگلستان برگزار شد، کاروان ورزشی شرکت‌کننده از ایران متشکل از ۴۶ ورزشکار ( ۲۱ زن و ۲۵ مرد ) در ۱۲ رشته موفق به کسب ۲۶ نشان طلا، ۳۶ نقره و ۳۳ برنز شدند و سکوی سوم این بازی‌ها را برای نخستین بار فتح کردند و انگلستان و آمریکا به ترتیب اول و دوم شدند. 

 بدمینتون، پینگ پنگ، دارت، پتانک، دوچرخه‌سواری، پرتاب توپ، شنا، بولینگ، اسکواش، دو جاده، دو و میدانی و تیر و کمان رشته‌هایی بودند که ورزشکاران ایرانی به مصاف حریفان جهانی خود رفتند. ورزشکاران شرکت‌کننده از استان فارس در این مسابقات، دوشنبه چهارم شهریور سال ۹۸ ساعت 20:30 از طریق فرودگاه شهید دستغیب وارد شیراز می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید