• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74878
+
-

پوشش وام بانکی برای 1471 خانه سیل‌زده

خبرخوان
پوشش وام بانکی برای 1471 خانه سیل‌زده

معاون امور شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1۴۷۱ واحد مسکونی استان که در سیل فروردین امسال دچار خسارت شده بودند، از تسهیلات کم‌بهره و حمایتی این بانک بهره‌مند شدند. 

به گزارش ایرنا، «سید حمزه موسوی» افزود: میزان وام پرداختی به این تعداد واحد مسکونی خسارت‌دیده ناشی از سیل امسال رقمی افزون بر ۲۴۳ میلیارد ریال بوده است.

پرداخت تسهیلات بانک مسکن به سیل‌زدگان در 3 قالب شامل تسهیلات مشارکت مدنی برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده شهری و روستایی، تسهیلات جعاله برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده و تسهیلات مرابحه برای تامین لوازم خانگی و کمک‌هزینه‌های معیشتی پیش‌بینی شده است. سیل فروردین امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌های مختلف در این استان خسارت وارد کرد.

معاون شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد همچنین تاکید کرد: این بانک ظرف یک سال گذشته تاکنون، به بیش از ۶ هزار خانوار این استان تسهیلات مسکن در قالب‌های مختلف پرداخت کرده است. وی رقم پرداختی وام مسکن به این تعداد خانوار را در این مدت افزون بر 1700 میلیارد ریال عنوان کرد.

موسوی تصریح کرد: کل تسهیلات پرداختی بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد از محل‌ها و در قالب‌های مختلف ظرف یک سال گذشته (از هفته دولت سال ۹۷ تا هفته دولت امسال) بیش از 9۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.
وی میزان پرداخت تسهیلات بانک مسکن این استان در حوزه مسکن روستایی را ظرف یک سال گذشته حدود ۲۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان وام به ۸۳۹ واحد مسکونی روستایی پرداخت شده است. 

وی گفت: این بانک همچنین از هفته دولت پارسال تا هفته دولت امسال نیز بیش از ۹۵ میلیارد ریال در قالب وام بافت فرسوده به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید