• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74954
+
-

طناب دار بر گردن قاتل پسرعموها


پرونده جنایتکاری که به بهانه فروش عتیقه دو پسرعمویش را به جنگلی در اطراف بابل کشانده و آنها را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود پس از 4سال سرانجام با طناب دار بسته شد.
به گزارش همشهری، نخستین برگ از این پرونده، صبح 28فروردین سال 94با کشف جسد مرد جوانی در منطقه جنگلی بزچفت بخش بابلکنار ورق خورد. این جسد را چوپانی هنگام چرای گله گوسفندانش دیده و پلیس را خبر کرده بود. دقایقی بعد وقتی مأموران پلیس برای بررسی ماجرا راهی آنجا شدند با جسد مردی روبه‌رو شدند که به‌دلیل اصابت گلوله به‌صورتش جان باخته بود. درحالی‌که مأموران در حال تحقیق در محل کشف جسد بودند کمی آن‌سو‌تر جسد جوان دیگری را نیز کشف کردند که او نیز بر اثر اصابت گلوله جانش را از دست داده بود. تحقیقات مقدماتی حاکی از آن بود که دو قربانی سیدعباس و سیداسماعیل نام داشتند و پسرعمو هستند. تحقیق از خانواده قربانیان نشان می‌داد آنها یک روز قبل با فردی ناشناس در جنگل قرار داشتند که برای حضور در سر قرار از خانه خارج و ناپدید شده بودند. شواهد حاکی از آن بود که مرد ناشناس عامل این جنایت است اما هنوز معلوم نبود او چه‌کسی است و انگیزه‌اش از قتل دو پسرعمو چه بوده است.  چند ساعت از کشف اجساد دو پسرعمو گذشته بود که مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد جوانی به نام حسین با دو قربانی قرار داشته است.
آنها در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های فنی اعتراف کرد که به بهانه فروش عتیقه دو پسرعمویش را به جنگل کشانده و آنها را به قتل رسانده است. او در اعترافاتش گفت: مدتی بود که با آنها آشنا شده بودم. روز حادثه به بهانه فروش گنج با آنها درجنگل‌بزچفت قرار گذاشتم. از قبل خودم را به آنجا رسانده و انتظار می‌کشیدم. می‌دانستم که آنها وقتی به محل قرار می‌آیند پول زیادی همراه‌شان است. حدود ساعت 3بعدازظهر بود که آنها رسیدند. وقتی اسلحه شکاری را در دستم دیدند شوکه شدند. فورا به طرف یکی از آنها شلیک کردم و او کشته شد. دومین نفر که جانش را در خطر می‌دید پا به فرار گذاشت اما او را تعقیب کردم و کمی آن طرف‌تر او را هم با شلیک گلوله به قتل رساندم و 15میلیون تومان پولی که همراه‌شان بود را سرقت و سوار بر خودروی نیسان از آنجا فرار کردم.به‌دنبال اعترافات متهم در شرایطی که اولیای دم مقتولان درخواست قصاص قاتل را کرده بودند قضات دادگاه او را به قصاص محکوم کردند. وقتی این رأی در دیوانعالی کشور تأیید شد صبح دیروز متهم در پارک جنگلی بابلکنار به دار مجازات آویخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید