• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74953
+
-

دستگیری دزد جواهر 15میلیارد تومانی

دستگیری دزد جواهر 15میلیارد تومانی


مرد ثروتمند وقتی برای فروش جواهر 15میلیارد تومانی‌اش با خریداران قرار گذاشت در دام شومی گرفتار شد که برای سرقت جواهر گران‌قیمت او پهن شده بود.
به‌گزارش همشهری، چند شب پیش مردی هراسان و سراسیمه با پلیس تماس گرفت و مدعی شد در دام دزدان مسلح گرفتار شده است. او می‌گفت که سارقان، جواهری به ارزش 15میلیون تومان از او دزدیده‌ و گریخته‌اند. با این تماس تیمی از مأموران کلانتری181 وردآورد راهی محل حادثه شدند. مالباخته مردی 52ساله بود که در تشریح ماجرای سرقت گفت: از مدت‌ها پیش قصد فروش یک قطعه جواهر گران‌قیمت را داشتم. این جواهر مدالی است که دارای زمرد 101قیراطی و الماس و یاقوت زرد است و جنسش نیز از طلاست و 15میلیارد تومان ارزش دارد. برای همین افراد کمی حاضر به خرید آن هستند و برای پیدا کردن مشتری می‌بایست از دلالان کمک می‌گرفتم.
او ادامه داد: مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم با جوانی به‌نام همایون آشنا شدم. شنیده بودم که در کار دلالی جواهرات است. با او تماس گرفتم و بعد از گفت‌وگو و ارائه مشخصات جواهری که داشتم، قرار شد برایش مشتری پیدا کند. او امروز ظهر (روز حادثه) با من تماس گرفت و گفت که 2نفر را پیدا کرده که در کار تجارت جواهرات هستند و با دیدن عکس‌های مدالی که داشتم، گفته‌اند که حاضر به خرید آن هستند. سپس از من خواست به همراه جواهر به یکی از خیابان‌ها بروم و گفت که او و خریداران در آنجا با من ملاقات خواهند کرد. شاکی ادامه داد: من به همایون اعتماد کردم و بی‌خبر از دامی که برایم پهن شده بودم جواهر را برداشتم و سوار ماشین شدم و به محل قرار رفتم. آنجا یک ساختمان در حال ساخت بود و وقتی رسیدم، همایون و خریداران منتظر من بودند. از ماشین پیاده شدم و آنها خواستند که برای دیدن جواهر و توافق بر سر قیمت، وارد کانکسی شویم که مقابل ساختمان نیمه‌کاره بود. همراه آنها وارد کانکس شدم و پس از اینکه جواهر را دیدند و فهمیدند که اصل است، تصمیم گرفتم آن را به داخل ماشینم منتقل کنم و بعد برای ادامه صحبت به داخل کانکس بروم. به‌سمت ماشینم رفتم و جواهر را داخل ماشین گذاشتم اما وقتی به داخل کانکس برگشتم یکی از خریداران لوله اسلحه‌اش را به طرفم نشانه رفت و تهدید کرد که اگر سر و صدا کنم شلیک می‌کند. نفر دوم نیز خودش را به ماشینم رساند و با شکستن شیشه آن، جواهر را برداشت. سپس هر دوی آنها به همراه همایون سوار ماشینی مدل بالا شدند و فرار کردند. با اظهارات این مرد، تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. سرهنگ سیف‌مراد پیروندی، کلانتر منطقه وردآورد گفت: با سرنخ‌هایی که از شاکی به‌دست آمده بود، مأموران به ردگیری‌های تخصصی پرداختند و موفق شدند مخفیگاه یکی از سارقان را در منطقه نواب شناسایی کنند. با هماهنگی قضایی، تیمی از مأموران راهی این محل شدند و با محاصره آنجا توانستند سارق جوان را دستگیر کنند. خوشبختانه در بازرسی این محل قطعه جواهر سرقتی کشف شد و متهم به سرقت مسلحانه با همدستی 2نفر از دوستانش اعتراف کرد. به گفته کلانتر وردآورد، کارشناسان نیز ارزش قطعه جواهر سرقتی را 15میلیارد تومان برآورد کرده‌اند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری بقیه سارقان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید