• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74863
+
-

تلاش برای آزادی حاجتی

شورای شهر
تلاش برای آزادی حاجتی

رئیس شورای شهر شیراز گفت: به عنوان رئیس جدید این نهاد وظیفه دارم پیگیری لازم و جدی برای آزادی «مهدی حاجتی» را انجام دهم. 

به گزارش ایرنا، «عبدالرزاق موسوی» که از ابتدای شهریورماه جاری بر کرسی ریاست شورای اسلامی شهر شیراز تکیه زده است، در نشست خبری افزود: بر اساس قانون از هر تلاشی برای پیگیری وضعیت حاجتی فروگذار نخواهم کرد.  

وی از تشریح جزئیات پیگیری پرونده حاجتی خودداری و عنوان کرد: نگرشی در مورد پرونده حاجتی وجود دارد که دستگاه قضایی نیز بر آن تاکید می‌کند و آن صبور بودن است و این‌که تا به نتیجه رسیدن تلاش‌ها از رسانه‌ای کردن اقدامات و روند پیگیری‌ها خودداری شود.  

رئیس شورای شهر شیراز گریزی به رخدادهای اخیر در مورد انتخابات هیات رئیسه این نهاد زد و گفت: آنچه در شورای شهر شیراز اتفاق افتاده کاملا قلانونی بوده، زیرا به دلیل این‌که چهارشنبه هفته گذشته بین دو تعطیلی واقع شده بود با رأی اکثریت اعضا زمان برگزاری جلسه علنی شورا از این روز به دوشنبه ۲۸‌مرداد ۹۸ منتقل شد.

  او ادامه داد: فرمانداری شیراز ایرادی به نحوه مکاتبه در خصوص نامه ارسالی برای اطلاع از زمان جلسات وارد دانسته بود، اما در جلسه دوشنبه که انتخابات هیات رئیسه برگزار شد، نماینده فرماندار و مسئولانی از استانداری نیز حضور داشتند و انتخابات نیز در چارچوب قانون برگزار شد. 


پاسخ شایعات

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود به برخی شایعات درباره تاثیر فشارهای خارج از شورا برای انتخاب هیات رئیسه این نهاد اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی از فشار بر شورای شهر شیراز نام برده می‌شود، اما هرگز این گونه نبوده است.  

موسوی ادامه داد: قصدی برای کاندیدا شدن برای ریاست شورا نداشتم، اما به دلیل فضای حاکم بر شورا عده‌ای از من دعوت کردند وارد این انتخابات شوم و تنها شرطی که برای پذیرفتن این مسئولیت مطرح کردم انسجام در مجموعه بیرونی شورای شهر شیراز و خصوصا اصلاح‌طلبان و همچنین اتحاد فضای داخلی بوده است. 

وی اضافه کرد: با حدود ۳۰ نفر از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و حتی غیراصلاحاتی استان فارس برای شرکت در انتخابات هیات رئیسه شورا مشورت کردم که اکثرا نظر مثبتی داشتند.  رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: رسما اعلام می‌کنم که برای نشستن بر کرسی ریاست، به جز به اعضای شورای این شهر به کسی دیگری هیچ تعهدی نداده‌ام و هرگز نیز نخواهم داد. 


خلاف قانون و منفعت مردم کاری نمی‌کنم

موسوی با بیان این‌که هرگز به کسی خارج از شورا باج نخواهد داد افزود: تاکنون کسی از بیرون شورا توقع و انتظاری از من نداشته و اگر هم داشته باشد، هرگز خلاف قانون و منفعت مردم کاری نخواهم کرد. 

وی اظهار کرد: ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر شیراز به من رأی داده‌اند که این موضوع پیام انسجام و هماهنگی از درون شورای شهر شیراز را منعکس می‌کند و قطعا حفظ انسجام مجموعه بیرونی شورا شامل احزاب اصلاح‌طلب نیز می‌تواند به پیشروی بهتر اهداف این نهاد کمک کند. 


لشکرکشی چرا؟

«سعید نظری» سخنگوی شورای شهر شیراز، در ادامه این نشست گفت: اگر قانون اجازه بدهد، با روی باز از عضو علی‌البدل شورا برای جانشینی مهدی حاجتی استقبال خواهیم کرد، اما این موضوع نیاز به لشکرکشی و سردادن شعار علیه سایر اعضای شورای شهر شیراز ندارد.  اشاره سخنگوی شورای شهر شیراز به حضور «محمدتقی تذروی» به همراه تعدادی همراه برای معارفه در روز چهارشنبه هفته گذشته در شورا داشت، در صورتی که از قبل با مصوبه این نهاد جلسه تعطیل اعلام شده بود. 

نظری در خصوص برگزاری مراسم گل‌اندازی به گردن تذروی در روزی که جلسه شورا تعطیل اعلام شده بود افزود: رفتاری که همراهان تذروی چهارشنبه گذشته در شورا انجام دادند مناسب نبود و شعارهایی نیز علیه سایر اعضای شورای شهر توسط همراهان تذروی سر داده شد که آن هم در شان شورا نبود. از این عضو علی‌البدل و همراهان او توقع می‌رود که حرمت‌ها را رعایت کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :