• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74855
+
-

جشن عمران روستایی در بوشهر

2۵۰۰ واحد مسکن روستایی استان بوشهر در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی شد

عمران
جشن عمران روستایی در بوشهر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر دارای طرح هادی هستند. 

به گزارش مهر، «حمید حیدری بریدی» افزود: در هفته دولت امسال ۱۵۴ پروژه بنیاد مسکن استان بوشهر با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: سهم استان در زمینه بهسازی معابر روستایی 5 میلیارد تومان بود که با تلاش صورت‌گرفته آن را به ۳۵ میلیارد تومان رساندیم و با همکاری دهیاری‌ها ۷۰ میلیارد تومان پروژه اجرا شد.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری نمایندگان جنوب استان و دشتی و تنگستان از محل اعتبارات نفت با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان تفاهم‌نامه‌هایی برای اجرای ۶۶ پروژه در استان بوشهر در حوزه معابر روستایی منعقد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن عابر روستایی بیان کرد: با اعتبار ۳۹ میلیارد تومان برای بهسازی 1۵۷۸ واحد در استان اقدام خواهد شد که ۷۱۳ پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 
حیدری بریدی از بهسازی و نوسازی 2۵۰۰ واحد مسکن روستایی استان بوشهر در قالب طرح ویژه بهسازی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 10۸۵ واحد به بانک عامل معرفی شده است.


مقاوم‌سازی ۵۲ درصد مسکن روستایی

وی با بیان این‌که ۵۲ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان بوشهر تاکنون مقاوم‌سازی شده است خاطرنشان کرد: بوشهر یکی از 6 استان برتر در حوزه فنی و اجرایی است. مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: در قالب طرح اقدام ملی نیز ساخت 2۳۰۰ واحد به ما ابلاغ شده است که ۲۵۰ واحد در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود و این واحدها طی 2 سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که ۹۵ درصد از روستاهای استان بوشهر دارای سند مالکیت هستند ادامه داد: برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز کار به ما واگذار شده است که روند کندی دارد و تلاش داریم کار را شتاب دهیم.

حیدری بریدی افزود: برای ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر نیز تلاش خوبی صورت گرفته و تاکنون ۹۲ واحد مسکن برای این خانواده‌ها ساخته شده است.وی با بیان این‌که در همه روستاهای بالای ۲۰خانوار استان حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده است ادامه داد: در برخی از روستاها نیز طرح هادی در 3-4 فاز اجرا شده و این طرح کامل شده است.


۳۰۰ بوستان و ۱۶۰ زمین ورزشی در روستاها

معاون بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به احداث ۳۰۰ بوستان و ۱۶۰ زمین ورزشی در روستاهای استان گفت: گام‌های مهمی برای توسعه روستاها برداشته شده است. «غلامرضا زارعی» افزود: برای پیشگیری از سیل در استان بوشهر 2 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است و طرح‌هایی در روستاهای استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سهمیه قیر رایگان استان بوشهر در سال گذشته 5 میلیارد تومان بود افزود: با تلاش صورت‌گرفته این مبلغ 7 برابر شد و به ۳۵ میلیارد تومان رسید که با همکاری دهیاری‌ها این مبلغ را به ۷۰ میلیارد تومان رساندیم. معاون بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به اجرای ۲۳۰ کیلومتر آسفالت معابر در روستاهای استان خاطرنشان کرد: این میزان آسفالت در یک سال بی‌نظیر بوده و به اندازه ۱۰ سال کار انجام شده است.

وی از اجرای ۳۰۰ بوستان در روستاهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۶۰ چمن مصنوعی در روستاهای استان بوشهر احداث شده و علاوه بر این، طرح‌های متعددی نظیر کانال‌سازی، سیل‌بند و ساخت پل در روستاها انجام شده است. زارعی کار شاخص سال گذشته در روستاهای استان را آسفالت معابر عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت مردم در حوزه روستایی بی‌نظیر بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید