• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74853
+
-

ایجاد 6هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد

این استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی در جمع 5 استان برتر کشور قرار دارد

اشتغال
ایجاد 6هزار شغل در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: در صورت اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی در استان زمینه اشتغال برای بیش از ۶ هزار نفر ایجاد می‌شود. 

به گزارش تسنیم، «سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست» افزود: یکی از طرح‌های مهم اقتصادی که در 40 سال اخیر بی‌نظیر بوده، طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است. وی افزود: این کار بزرگ‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است. 

صمیمی‌دوست با تاکید بر این‌که دولت تدبیر و امید همواره حامی اقشار آسیب‌پذیر است تصریح کرد: برای اجرای این طرح 1/5‌میلیارد دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برداشت شد که سهم این استان 2/55 درصد معادل 300 میلیارد تومان بوده است. 

وی با اشاره به این‌که برای اجرای این طرح تاکنون 4990 طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است بیان کرد: 2560 متقاضی (از سطح خرد تا کلان) موفق به جذب تسهیلات به 2135‌میلیارد ریال شده‌اند. 

 صمیمی‌دوست میزان اشتغال تعهدشده برای طرح‌هایی را که موفق به جذب تسهیلات شده‌اند بیش از 6 هزار نفر دانست و گفت: کاهش آمار بیکاری یک درصد در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته خود موید موفقیت این طرح محسوب می‌شود و استان به لحاظ جذب تسهیلات جزو 5 استان برتر کشور قرار گرفته است. 

وی با اشاره به تلاش تیم اقتصادی دولت در استان عنوان کرد: برگزاری مستمر جلسات کارگروه اشتغال استان و فعال کردن پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری و همچنین، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان از جمله اقدامات تیم اقتصادی بوده است. 

صمیمی‌دوست تصریح کرد: حوزه معاونت اقتصادی استانداری این افتخار را دارد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین، با همکاری خوب بانک‌های عامل (بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید) گام‌های مهمی در این زمینه
 بردارد.

 وی افزود: معرفی 4990 طرح به بانک‌های عامل خود حاوی پیام روشنی است، از جمله این‌که صدور جواز فعالیت برای این تعداد متقاضی نشان از همکاری‌های بین‌دستگاهی استان دارد و بنابراین، بعضی‌ها بدون توجه به این اقدامات مهم در بین مردم بذر یاس و ناامیدی می‌پاشند. 

صمیمی‌دوست با اشاره به این‌که دولت در شرایط سخت جنگ اقتصادی توانسته از تمامی ظرفیت‌ها استفاده بهینه کند خاطرنشان کرد: تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم و با توجه به حجم بالای بیکاری در استان، باید با تلاش شبانه‌روزی زمینه تولید و ایجاد اشتغال را برای تمامی بیکاران فراهم کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید