• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73458
+
-

حکم دادگاه ویژه روحانیت برای 2مدعی طب اسلامی


وزارت بهداشت اعلام کرد که به‌دنبال پیگیری‌های این وزارتخانه برای برخورد با آنچه «سوداگران طب ایرانی و سنتی و دخالت‌های غیرمجاز و خطرآفرین در درمان» خوانده، اخیرا حکم قطعی محکومیت برای 2تن صادر شده است.
همچنین مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از مردم خواسته که با هوشیاری در انتخاب شیوه‌های درمان صحیح، سلامت خود را تضمین کنند.  به گزارش ایسنا علیرضا عسگری، مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به محکومیت 2تن از سوی دادسرای ویژه روحانیت که به نام طب ایرانی و سنتی در امر درمان مردم دخالت می‌کردند، گفت: افراد و مؤسساتی که در حوزه طب ایرانی به درمان مردم مبادرت می‌کنند، مکلفند مجوزهای قانونی لازم را از طریق وزارت بهداشت دریافت کنند.
بر همین اساس آیین‌نامه‌های تأسیس و اشتغال در هر سطح در این حوزه هم از سوی وزارت بهداشت تبیین شده است. وی افزود: یکی از افرادی که به‌طور وسیع در سطح کشور و بدون داشتن تحصیلات و مهارت‌های لازم و تأییدشده از سوی وزارت بهداشت و البته بدون دریافت مجوزهای لازم، اقدام به مداخله در امور درمان کرده بود، با پیگیری‌های این وزارتخانه و همکاری و کمک قوه قضاییه و به‌ویژه دادگاه ویژه روحانیت رأی محکومیت قطعی برایش صادر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :